دیدار هیات فرانسوی با معاونین وزارت امور خارجه

به گزارش افکارنیوز، علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با هیات فرانسوی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه و نقش برجسته خود در منطقه همواره به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین گسترش تعامل و همکاری با کشورهای اروپایی بر اساس اصول ثابت سیاست خارجی خود می‌باشد.

معاون اروپا و آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا، از تداوم تبادل نظر و گفت‌وگوی دوکشور پیرامون مسائل و موضوعات مورد علاقه استقبال و آن را در جهت منافع طرفین می‌داند.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر نقش جمهوی اسلامی ایران در تحولات منطقه ای و اثر گذاری کشورمان در تحولات منطقه و دیرینه بودن روابط دو جانبه بر تداوم گفت‌وگوهای دو جانبه تاکید کرد.

هیات فرانسوی همچنین در ادامه دیدارهای خود با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

امیر عبداللهیان در این ملاقات، ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص سوریه و منطقه بر ضرورت عدم مداخله خارجی در آینده سوریه تاکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مردم و حکومت سوریه و معارضه معتقد به راهکار سیاسی حمایت می‌کند، ‌راهکاری که مبتنی بر روشهای دموکراتیک و برگزاری انتخابات بوده بنحوی که مردم سوریه خود نسبت به آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: انتظار می رود فرانسه در این مسیر گام برداشته و از تشدید بحران، خشونت و افراط گرایی به سطح منطقه ای و بین المللی جلوگیری نماید.

در ادامه این دیدارها که روز یکشنبه در وزارت امور خارجه کشورمان انجام شد ، هیات فرانسوی در ملاقات با ابوالقاسم دلفی، مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه روابط دو جانبه و تحولات منطقهای را مورد بحث و گفتوگو قرار داد.