اجرای طرح‌های افزایش بازدهی تا سقف ۱۲ هزار میلیارد

به گزارش افکارنیوز، وکلای ملت در ادامه جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، بند الحاقی ۶۸ این لایحه را مورد بحثو بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، به منظور اجرای طرح‌های افزایش بازدهی نیروگاه‌ها با اولویت نصب بخش بخار در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، ‌توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، ‌کاهش تلفات، بهینه‌سازی مصرف، ‌صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و افزایش سهم صادرات سوخت، به وزارت نیرو اجازه داده شد تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان به روش بیع متقابل با سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و عمومی قرارداد اجرای طرح‌های افزایش بازدهی و ‌تولید نیروگاه‌های بخش دولتی و خصوصی‌، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، کاهش تلفات و بهینه‌سازی مصرف انرژی با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل منعقد کند.

همچنین دولت مکلف شد در قبال این تعهد، سوخت مایع(‌نفت گاز) صرفه‌جویی‌شده یا معادل آن نفت خام را با محاسبه میزان صرفه‌جویی حاصله در مدت حداکثر دو سال به سرمایه‌گذاران تحویل کند.

آییننامه اجرایی این بند توسط وزارتخانههای نیرو و نفت حداکثر دو ماه پس تصویب این قانون با تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیئت وزیران میرسد.