رضایی: آمده ام که فقر و محرومیت را از بین ببریم

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی در جمع نمازگزاران مسجد فاطمیه بندرعباس اظهارداشت: کل استان هرمزگان را به یک منطقه نمونه ویژه در کل کشور تبدیل می‌کنم، اما هدف گذاری آن خیلی بالاست و هرچند ما نمی خواهیم اسم شانگ های را بیاوریم، اما این استان را بهتر از شانگ‌های می‌کنم.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه در بهره برداری از اقتصاد این استان بهره‌ای نمی برند، درحالی که کارنامه هرمزگانی‌ها در دفاع از مرزهای ایران در زمان پرتقالی‌ها و انگلیسی‌ها پرافتخار است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر غیرت و مردانگی شما نبود جنوب هم مثل شمال ایران شهرهایش را از دست می داد، از سرزمین های شمالی دیگر از باکو، بخارا و سمرقند و نخجوان خبری نیست، اما در جنوب به برکت فداکاری‌های مردم این منطقه سرزمین‌های مهم و از جمله تنب بزرگ و کوچک حفظ شد.

رضایی گفت: سوال من این است آیا امروز آن جوانان دیروز دفاع مقدس وجود ندارند که کار کشاورزی، صنعت و بیکاری را حل کنند یا مشکل در جای دیگری است؟

وی با بیان این‌که من برای جهاد با فقر و بیکاری آمده‌ام، ادامه داد: جوانان امروز چیزی کمتر از جوانان دیروز ندارند در واقع همان اسلام، قرآن، پرچم پرعظمت قرآن را دارند این توانایی تغییر و تحول وجود دارد کافی است فتح المبینی دیگر اتفاق بیفتد و با کمک همین جوانان فقر و بیکاری قابل رفع است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری سقوط پول ملی کشور را همتراز با سقوط خرمشهر دانست و افزود: سقوط پول ملی ما کمتر از سقوط خرمشهر نیست، ارزش پول ملی ما نباید سقوط کند وگرنه چه تفاوتی با سقوط شهرهای ما دارد.

رضایی به موضوع بیکاری جوانان اشاره و بیان کرد: جوانان فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس ما وقتی شب به منزل برمی گردند در مقابل زن و فرزند خود خجالت می کشند با این وضعیت ممکن است به سمت اعتیاد حرکت کنند.

وی ادامه داد: کاهش پول ملی قابل توجیح نیست همه اینها قابل حل است و این را من با مطالعه کارشناسی می گویم، من خودم اقتصاد خوانده‌ام با آگاهی می گویم فقر قابل حل کردن است، اما نباید موضوع را توجیح کنیم، زمانی آنقدر گفتند گرانی نیست، می گفتیم بیکاری؟ می گفتند کجا بیکاری هست؟!

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار بر مردم در برابر گرانی های اخیر گفت: چند سال دیگر باید بگذارد تا این وضعیت درست بشود این حرف ها فرصت ها را از ما می گیرد.

رضایی اضافه کرد: الان هم نباید شعار بدهیم با شعار دادن گرانی و بیکاری حل نمی شود این یک بیماری اقتصادی است که باید برای آن نسخه نوشت.

وی با اشاره به این‌که با توجه به تحریم نفتی ایران، می‌خواهیم با صادرات کالاهای دیگر، کسری بودجه را جبران کنیم، بیان کرد: ما برای همه اینها برنامه داریم هم برای رفع گرانی ها هم مقابله و هم حفظ ارزش پول ملی این برنامه ها تدوین شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: ما مردم عملیم من افتخار می کنم از عشایرم و افتخار می کنم یک جنوبی هستم و برای این آمده ام که فقر و محرومیت را از بین ببریم زیرا نمی خواهیم عزت جامعه شکسته شود تا مردم محتاج کمک دیگران باشند.

رضایی یکی دیگر از برنامههای خود را خارج کردن اختیار کشور از دست دولتی ها و واگذاری آن به خود مردم عنوان کرد و افزود: مردم در اجرای سیاست سهیماند این خوب است، اما آیا مردم در اقتصاد هم سهم دارند به نظر من نیستند .