نظر تهرانی‌ها درباره هشت نامزد ریاست جمهوری

به گزارش افکارنیوز، در جدیدترین نظرسنجی این مرکز که در هفته اول خرداد ماه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده با نمونه آماری ۱۵۰۰ نفر از جامعه آماری افراد ۱۸ سال به بالا از اقشار مختلف اجتماعی ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ با مصاحبه رو در رو در پنجاه میدان و محله انجام داده است، نشان می دهد که رویکرد تهرانی ها به پی گیری اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آغاز تبلیغات کاندیداها رشد محسوسی داشته است.

در جدول ذیل میزان رشد درصد فراوانی پی گیری اخبار مربوط به انتخابات در دو مقطع زمانی با فاصله یک هفته آورده شده است.



از حیثمنابع کسب اخبار انتخابات، صدا و سیما با ۵۴.۱ درصد فراوانی همچنان در صدر قرار دارد. روزنامه ها با ۱۷.۶ درصد شبکه های ماهواره ای با ۱۲.۲ درصد، اینترنت با ۹.۳ درصد، دوستان و آشنایان و خانواده با ۶.۳ درصد به ترتیب در مراحل بعدی قرار می گیرد.



از نظر پاسخگویان گروه های سیاسی مورد حمایت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدینقرارند: اصول گرایان با ۲۶.۳ درصد، اصلاح طلبان با ۲۳.۸ درصد، طرفداران دولت با ۸.۳ درصد و نامزدهای مستقل با ۱۸.۴ درصد در این مقطع زمانی مورد حمایت «تهرانی‌ها» قرار دارند. یک سوم افراد نیز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.




آراء پاسخگویانی که «قطعا» یا «به احتمال زیاد» در انتخابات شرکت می کنند به نامزدهای مختلف چنین است: محمدباقر قالیباف ۳۵.۸ درصد، سعید جلیلی ۱۱.۵ درصد، ولایتی ۸.۳ درصد، حداد عادل ۶.۹ درصد، محسن رضایی ۶.۵ درصد، عارف ۳.۳ درصد، حسن روحان ۲.۵ درصد و سید محمد غرضی کمتر از یک درصد. ۲۲.۶ درصد هم پاسخی نداده اند.