به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عصر امروز در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح یزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری جامعتین برای انتخاب فرد واحد مصداقی وارد نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط جامعه و مسائل سیاسی به مرور زمان متفاوت می‌شود اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان از یک فرد خاص به صورت متحد حمایت کرد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه آیت الهم مصباح تکلیف‌مدار است، بیان کرد: نظر ایشان این است اگر حیثیت، مقام و منزلت آسیب ببیند ولی می‌گویند در راه اسلام باید همه اینها را خرج کرد.

وی با اشاره به انجام نشدن دیدار جلیلی با آیت الله مصباح در سفر هفته گذشته وی به قم اظهار کرد: هفته گذشته آقای جلیلی برای دیدار با آیت الله مصباح تقاضایی داشت ولی چون وقت کم بود نظر آیت الله مصباح این بود که این دیدار در فرصت مناسب برگزار شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر پرهیز از تشتت آرا در انتخابات تاکید کرد: ‌ اگر جامعه مدرسین به این نتیجه برسد که ممکن است بین اصولگرایان تشتت ایجاد شده و این تشتت موجب شکست آرا شود، یقینا همه از یک کاندیدای خاص حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر لنکرانی احراز صلاحیت می‌شد از لنکرانی حمایت می‌کردیم، گفت: اگر جلیلی می‌دانست که باقری لنکرانی در عرصه باقی می‌ماند ثبت نام نمی‌کرد اما وقتی که متوجه شد لنکرانی در این عرصه باقی نخواهد ماند اقدام به ثبت نام کرد.

رجبی با اشاره به اینکه احساس خطری از جانب اصلاح‌طلبان نداریم افزود: رقابت فعلی بین اصولگرایان رخ می‌دهد و اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود یقینا رقابت بین دو اصولگرا خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت جامعه مدرسین از یک کاندیدای خاص تصریح کرد: جامعه مدرسین مصوبه‌ای دارد که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مصداقی وارد نشود و جامعه مدرسین با توجه به این مصوبه برای معرفی کاندیدای خاص برنامه‌ای ندارد مگر اینکه تهدیدی از سوی غیراصولگرایان مشاهده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با شخصیت آیت الله مصباح گفت: ایشان به عنوان یک متفکر در دفاع از ارزش‌ها و در برابر شبیخون فرهنگی بیشترین نقش را در جامعه پس از مقام معظم رهبری ایفا کرده است و امروز جبهه پایداری را به عنوان یک تشکل رهبری و هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش آیت الله مصباح در علوم تئوریک همانند نقش شهید مطهری است یادآور شد: همانگونه که شهید مطهری در مقابل تحجر می‌ایستاد و با تمام توان در میدان بود و در همه زمینه‌ها اندیشه‌های بنیادین اسلام نقش اساسی داشت آیت الله مصباح نیز در تبیین مباحثمورد نظر اسلام و در زمینه دفاع از ارزش‌ها مانند شهید مطهری حضور دارد.

رجبی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید بهشتی مدیریت قوی و آینده نگری ایشان بود و آیت‌الله مصباح نیز هم مدیریت قوی داشته و در ابعاد مختلف دارای توان بالایی است.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح دوراندیش است ادامه داد: یکی از توطئههای دشمنان این است که افراد را وارد پستهای حساس کند تا بتواند به انقلاب ضربه بزند که این مسئله با دوراندیشی آیتالله مصباح یزدی ناکام مانده است.