به گزارش افکارنیوز؛ محمدجواد کولیوند گفت: ‌ در مدت زمان پیش‌بینی شده توسط دبیرخانه رسیدگی به شکایات این هیات برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت کاندیداها که پیش از این اعلام عمومی شده بود؛ نزدیک به یک هزار نفر با حضور در دفتر هیات مرکزی و یا ارسال شکواییه؛ نسبت به روند احراز صلاحیت خود شکایت کردند.

وی ادامه داد: ‌طی این مدت که از چهارم خرداد ماه آغاز شده است؛ اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با بررسی اسناد و مدارک ارایه شده؛ پرونده ۲۰۰ نفر از داوطلبان معترض را بررسی و رای خود را صادر کرده است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: با توجه به این که هیات مرکزی تا دوازدهم خرداد ماه فرصت دارد نسبت به احراز و یا عدم احراز صلاحیت کاندیداهای معترض رای نهایی را صادر کند؛ در تلاش است تا در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کند تا همه عزیزان تاییدصلاحیت شده بتوانند برنامه‌ریزی تبلیغاتی خود را به نحو احسن انجام دهند.

اعلام نهایی تاییدصلاحیت‌ها به ستادهای انتخابات استان‌ها

کولیوند تاکید کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مر قانون را درباره کاندیداها اجرایی خواهد کرد و هیچ گروه و شخصی نمی‌تواند با جریان‌سازی‌های مختلف؛ این هیات را از رسیدگی قانونی به شکایت داوطلبان و تایید یا رد صلاحیت آنها منحرف کند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به این که تایید و یا عدم تایید صلاحیت افرادی که پرونده آن‌ها در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بررسی شده است، مستقیما به ستادهای انتخابات استان‌های مربوطه ارسال خواهد شد؛ گفت: ‌ به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی و یا جعل عناوین؛ مراتب تایید و یا رد صلاحیت افراد مستقیما به ستادهای انتخابات استان‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد. بنابراین عزیزان داوطلب پس از ثبت شکایت خود؛ مراتب تایید یا رد صلاحیت خود را از هیات‌های اجرایی مربوطه پیگیری کنند.

داوطلبان مراقب سودجویان باشند
کولیوند به برخی سودجوییها از افراد رد صلاحیت شده در بعضی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: دیده شده که برخی گروهها به منظور سواستفاده از این موقعیت و با قول دریافت برگه تایید صلاحیت افراد؛ هزینههایی دریافت میکنند که این کار قانونی نیست و افراد باید خود نسبت به عدم احراز صلاحیتشان شکایت کنند.