محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که عصر امروز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود با رسانههای داخلی و خارجی در سال ۹۰ سخن میگفت، از نوروز به عنوان یک عید جهانی و عید انسان، روز نو شدن، پاک کردن همه کدورتها خود خواهیها و بد خواهیها و جایگزین کردن مهربانیها، فداکاریها و گذشتها یاد کرد و بازیابی طراوات و امید به آینده را از ویژگیهای نوروز برشمرد.

به گزارش فارس، وی افزود: گرچه " نوروز " جشنی است که اعماق تاریخ آمده است اما متعلق به آینده و نوید آینده و نشانه و اشاره به آینده پرشکوه بشیریت است؛ آینده‌ای که در آن خبری از ظلم، بی عدالتی، کینه ورزی و خودخواهی نیست و سر تا سر روابط انسانی و اجتماعی مالامال از عشق و محبت و دوستی است.
رئیس جمهور " نوروز " را یک هدیه آسمانی به بشریت خواند و گفت: امروز با همت جمعی از کشورها و تصویب یونسکو نوروز به یک عید جهانی تبدیل شده است.
احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک روزی فرا برسد که همه ملت‌ها به طور واقعی نوروز را جشن بگیرند و نوروز واقعی بشریت را پس از زمستان طولانی ظلم ستم و استکبار به شادی بنشیند.
وی با بیان اینکه ملت ایران سال گذشته را علی رغم بدخواهی‌ها پرشکوه پشت سر گذاشت، یادآور شد: سال گذشته گردنه‌هایی از علم و فناوری و بخش‌های گوناگونی از فرهنگ و اقتصاد طی شد و پیشرفت‌های فراوانی به دست آمد.

برنامه دولت در سال ۹۰ برای اصلاح سیستم مالی و مالیاتی و بانکی

رئیس جمهور سال ۸۹ را سالی سرشار از موفقیت برای ملت ایران خواند و تاکید کرد کرد که سال ۹۰ هم در ادامه سال ۸۹ سال جشن‌های بزرگ در بخش‌های گوناگون خواهد بود.
احمدی نژاد پیشرفت‌های عظیم علمی و فناوری و سرمایه گذاری‌های گسترده صنعتی، خدماتی و کشاورزی و کارهای بزرگ عمرانی و تاسیسات زیر بنایی را از جمله برنامه‌های دولت در سال ۹۰ برشمرد و ادامه داد: ایجاد ۲.۵ میلیون شغل که کمتر از نیمی از آن برای کسانی است که در نوبت اشتغال هستند افزایش بیش از ۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی، گسترش برنامه مسکن مهر، بهسازی روستایی و عمرانی شهری از برنامه‌های مهم دولت در سال جاری است.
پیگیری برنامه‌های گسترده فرهنگی مصوب سفرهای استانی و کاهش هزینه‌های مصرفی و افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای دیگر مواردی بود که احمدی نژاد از آنها به عنوان برنامه‌های دولت در سال ۹۰ نام برد و ضمن تاکید بر پیگیری طرح تحول اقتصادی گفت: برنامه هدفمند کردن یارانه‌ها با گستردگی هر چه بیشتر ادامه پیدا می‌کند و به لطف خدا اصلاح سیستم مالی و مالیاتی و اصلاح سیستم بانکی امسال آغاز خواهد شد.
وی پیش بینی کرد: سال ۹۰ سالی سرشار از تلاش و کوشش برای آحاد ملت ایران و سر تا سر سرزمین خواهد بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه در عرصه بین الملل ملت ایران آرمان‌های بلند انسانی، عدالت محبت برادری و رفع ظلم و ستم را با جدیت پیگیری خواهد کرد، به مسائل روز جهانی اشاره کرد و مشکل اصلی جامعه بشری را مشکل مدیریت دانست.
احمدی نژاد در این زمینه همه فاصله‌ها، تبعیض‌ها، نابسامانی‌ها، جنگ‌ها، تغییر‌ها، اشغالگری‌ها، تضییع حق‌ها و همه مشکلات جامعه بشری را ناشی از مدیریت حاکم بر جهان دانست.
وی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ سال است که یک مدیریت با نگاه صرف مادی و با هدف پر کردن سرمایه سالاران و اقلیت سرمایه داران حاکم بر مراکز قدرت و ثروت جهانی بر جهان مدیریت می‌کند که دوره طولانی برده داری، دوره تاریک و سیاه استعمار و دوره فریب کاری و استعمار نو را بر بشریت تحمیل کرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: با بیداری ملت‌ها دوره برده داری پایان یافت اما دوره سیاه استعمار جایگزین آن شد که آن هم با خیزش ملت‌ها به پایان رسید اما به دلیل عدم همبستگی ملت‌ها و نبود رهبری آگاه و شجاع استعمار نو جایگزین استعمار سیاه شد که البته در دهه‌های اخیر با بیداری عظیم انسانی و حرکت توده‌های مردم و گرایش گسترده ملت‌ها به عدالت آزادی و کرامت انسانی دوره زشت استعمار نو نیز به پایان خود نزدیک شد.

استعمارگران جدید همان برده‌داران سابق و سرمایه‌داران بی فرهنگ هستند

رئیس جمهور استعمارگران را همان برده داران سابق و عده‌ی معدودی سرمایه دار بی فرهنگ و ضد انسان توصیف کرد و گفت که آنها برای نجات خود و سرمایه‌ها و منافع نامشروع خود در جای جای جهان طراحی کردند.
" دولت قبل آمریکا با هدف نجات سرمایه داران و نظام سرمایه داری و با بهانه ساختگی ۱۱ سپتامبر به منطقه ما لشکر کشی کرد و منطقه را به خاک و خون کشید و به طور مشخص ۲ کشور تاریخی و بزرگ و ۲ ملت بزرگ را آماج سنگین ‌ترین حملات انسانی قرار داد و همه سلاح‌های خود را در آنجا آزمایش کرد و انواع کشتار را به نمایش گذاشت و فجایعی در عراق و افغانستان اتفاق افتاد که روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرد. "
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موج بیداری انسانی طراحی زشت و ضد انسانی سرمداران آمریکا را نقش بر آب کرد، افزود: دیری نپایید که چهره رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان منفورترین چهره عالم معرفی شد.
وی اضافه کرد: دست اندرکاران پشت صحنه نظام سرمایه داری تصمیم گرفتند مهره‌های سوخته را از صحن بیرون و مهره‌های جدید با شعارهای جدید وارد صحنه کنند و در این راستا شعار تغییر و همراهی با ملت‌ها و دفاع از حقوق ملت‌ها سر دادند. اما در پس این نقاب به ظاهر زیبا همان جنایتکاران و دزدان حرفه‌ای و برده داران و استعمارگران پنهان شدند و هدف آنها این بار نیز نجات سرمایه داران و نظام سرمایه داری و نجات پایگاه اصلی و مهم نظام سرمایه داری در قلب خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه خیلی زود معلوم شد که منظور آنها از تغییر، تغییر ملت‌ها و انسا‌ها به نفع آنها است، تصریح کرد: خیلی زود معلوم شد که منظور آنها از تغییر، تغییر مناسبات بر آمده از بیداری انسان‌ها به نفع سرمایه داران بی فرهنگ است البته رژیم قبلی آمریکا بی پرده و عریان و با سلاح توپ، تانک و مسلسل و با کلام زور به میدان آمد اما جانشینان آن که با شعار تغییر آمدند در یک دست سلاح و زور و در دست دیگر فریب کاری و ریاکاری به دست گرفتند.
احمدی نژاد خطاب به سرمداران آمریکا و نیز ملت‌های جهان خاطرنشان کرد: دوره تاریخی چپاولگری و تحمیل به ملت‌ها به پایان رسیده و دوره تاریخی آنها تمام شده و با این ترفندها و جنایت‌ها نجات پیدا نخواهند کرد.
" اگر رئیس جمهور قبلی آمریکا نام نیکی برد جانشین او هم به نوایی خواهد رسید. باور دارم اگر او با ننگ صحنه سیاست را ترک کرد جانشین او ننگین‌تر و زشت‌تر صحنه سیاست را ترک خواهد کرد چرا که هم با زور و هم با فریب آمد. "
وی با بیان اینکه امروز روز بیداری ملت‌ها است، بر لزوم هوشیاری ملت‌ها تاکید کرد و گفت که برخی به دنبال مصادره مطالبات مردمی به نفع سرمایه داران و حفظ ساختارها و مبانی و اصول نظام سرمایه داری با تغییر مهره‌ها هستند؛ یکی با شعار گردن کلفتی به میدان آمد و یکی به شعار تغییر اما هر ۲ یک هدف را دنبال می‌کنند.
رئیس جمهور به نحوه برخورد کشورهای غربی با خیزشهای مردمی منطقه اشاره کرد و گفت: برخوردهای دوگانه و چند گانه نقاب فریب را از چهره آنها دریده است؛ آنها آمدهاند تا یک بار دیگر استعمارگران و برده داران را از چنگال عدالت خواهی ملتها نجات دهند اما نخواهند توانست. چرا که این دور، دور آخر است و به لطف خدا ملتها پیروز خواهند شد و بساط ظلم و ستم از جهان برچیده خواهد شد و مدیریت عادلانه و انسانی جایگزین نظم ضد انسانی و ضد بشری موجود خواهد شد.