به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر ، ابراهیم حسینی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اقدامات و برنامه های ریزیهای صورت گرفته توسط نیروهای سپاه بیت المقدس کردستان و در یک اقدام هماهنگ دو تروریست که از عاملین اصلی حوادث اخیر سنندج بودند به هلاکت رسیدند.

وی عنوان کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده صبح روز دوشنبه خط حرکت افراد وابسته به جریانهای تندرو در استان کردستان دنبال شد و در روستای تخلیه شده تجره در نزدیکی شهر سنندج دو نفر از عوامل اصلی حوادثتروریستی اخیر شهر سنندج به هلاکت رسیدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در این درگیری دو تروریست به هلاکت رسیدند و اسناد مختلفی نیز کشف شد و خوشبختانه هیچگونه آسیبی به نیروهای نظامی استان وارد نشد چرا که این افراد به هیچ عنوان توانایی و حتی آمادگیهای اولیه برای دفاع از خود را نداشتند.

وی گفت: بر اساس مستنداتی که به دست آمده این دو فرد در حوادثتروریستی چند روز اخیر سنندج که منجر به شهادت و زخمی شدن هفت نفر از نیروهای انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان شد دست داشتند.

حسینی با اشاره به دسیسه های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی طی ۳۲ سال گذشته بیان داشت: دشمنان این نظام اسلامی در ابتدا با حمایت از گروهکهای تروریستی همچون کومله و دمکرات در پی اقدامات خرابکاری در استان کردستان بودند که با تلاشهای صورت گرفته این گروهکها در همان سالهای اولیه پیروزی انقلاب از خاک کشور رانده شدند.

وی افزود: آمریکا در ادامه آرام ننشست و این بار با حمایت از گروهک تروریستی پژاک در پی ایجاد ناامنی در استان کردستان بود که خوشبختانه با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای نظامی و انتظامی با افراد وابسته به این گروهک تروریستی نیز به شدت برخورد شد و آنها نیز جرات انجام هیچگونه عملیاتی در کردستان را ندارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: این بار دشمنان نظام اسلامی به ویژه آمریکا رویکرد مذهبی را برای پرورش افراد وابسته به خود برگزید و این جریان را بنیان نهاد تا به اقدامات و حرکتهای تروریستی در استان کردستان دست زده و این منطقه از کشور را ناامن جلوه دهند.

حسینی اظهار داشت: بدون شک این افراد و عوامل جریانهای تروریستی اخیر در استان کردستان در حدی نیستند که دستگاهها و نهادهای نظامی بخواهند برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنند، بلکه باید با کارهای فرهنگی به مقابله با ظهور پدیده های این چنین در جامعه جلوگیری کرد.

وی در پایان گفت: در حالی این افراد ادعای مذهبی بودن و دفاع از اسلام را مطرح می کنند که هیچکدام از آنها توانایی خواندن آیه های قرآن کریم را ندارند و با مطرح کردن این موارد می خواهند در بین مردم جایگاهی برای خود دست و پا کننده که تمامی این دسیسه ها نقش برآب شده و این افراد تروریست دارای هیچ جایگاهی در بین مردم نیستند.

دو تروریست به هلاکت رسیده در اقدام روز گذشته نیروهای سپاه بیت المقدس کردستان سیروان مومنی و آرمان زندکریمی نام داشتند که در ابتدای هفته گذشته و در بیانیه شورای اطلاع رسانی استان کردستان به نام یکی از این افراد نیز اشاره شده بود.

شبکه استانی سیمای مرکز کردستان شب گذشته در بخشهای مختلف خبری تصاویری از دو تروریست به هلاکت رسیده توسط نیروهای سپاه بیت المقدس کردستان را پخش کرد.