آیا " پانتومیم " هم به آیتم های مناظرات اضافه می شود؟

به گزارش افکارنیوز، نوع برگزاری مناظرات در صدا و سیما امروز همه را متحیر کرد. از نوع مناظره گرفته تا سوال های چهار گزینه ای و نمایش عکس برای نامزدها؛ همه ین موارد ثابت کرد که صدا و سیما به دنبالکنترل شدید مناظره ها است به طوری که نامزدها در مناظره با یکدیگر صحبت نمی کنند بلکه مجری مخاطب آنها است.

این روش مناظره اگر چه با هدف تنش زدایی است اما به نتیجه مهم انتخابات یعنی حضور حداکثری منجر نمی شود. صدا و سیما اگر نامزدها را دعوت می کند که هزینه تبلیغات کاغذی را کاهش دهتد حداقل باید این فضا را فراهم کند که نامزدها برنامه های خود را به بهترین شکل ارایه کنند. عدم تقابل نامزدها سبب شد تا برنامه امرزو مناظره ها شور و هیجان خاصی را در بین مخاطبین ایجاد نکند.

از طرفی آیتم هایی که امروز در مناظره ها به اجرا گذاشته شد مانند سوال چهار جوابی و پخش عکس، کار را به جایی رساند که عده ای از مخاطبین آیتم بعدی را " پانتمیم " مجری و حدس زدن از سوی کاندیداها عنوان کردند.

این نوع مناظره نه در شان کاندیداهای ریاست جمهوری است که هر یک از آنها به طور بالقوه رییس جمهور بعدی ایران هستند و نه در شان انتخابات ملت بزرگ ایران است.

این رفتار صدا و سیما حتی بر وجهه بین المللی انتخابات ایران نیز تاثیر می گذارد لذا در نوع برگزاری مناظرات به صورت جدی باید بازنگری شود.