ایرنا نوشت:

' ابراهیم یزدی ' دبیرکل مستعفی گروهک غیرقانونی نهضت آزادی دیروز(دوشنبه) با ارسال یادداشتی به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، مصاحبه خود در آخرین روز اسفند ماه سال ۸۹ با ایرنا را تایید و درعین حال از انتشار این مصاحبه بدون اطلاع و تایید وی ابراز گلایه کرد.

ایرنا در ادامه مدعی شد: این گلایه یزدی درحالی صورت گرفته است که رسانه ها برای انتشار مطالب خود ملزم به هماهنگی قبل از انتشار با منابع خبری نیستند.

** متن یادداشت یزدی

یزدی در یادداشت خود با بیان اینکه ' این گفت وگو قبل از آزادی در محل خانه امن صورت گرفته است '، آورده است: با صراحت به مسئولین خبرگزاری حاضر در محل تاکید کرده بودم که انتشار هر متنی بنام اینجانب تنها بعد از ارائه کتبی و تایید اینجانب قابل انتشار خواهد بود. '

وی می‌افزاید: نظر به اینکه متن منتشر شده توسط ایرنا بدون اطلاع و تایید اینجانب صورت گرفته است، تکذیب می‌گردد.

یزدی تاکید کرده است: آنچه مورد تایید اینجانب است همان متن کتبی استعفا از دبیرکلی نهضت آزادی ایران می باشد که در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داده شد '.

تایید این مصاحبه از سوی یزدی در حالی است که برخی از رسانه‌ها ازجمله دستگاه سخن پراکنی انگلیس بی بی سی، به نقل از ' مهدی نوربخش ' داماد یزدی که در آمریکا زندگی می کند، تحت نام ادعایی ' خانواده یزدی ' انجام این مصاحبه را تکذیب کرده اند.

واکنش‌ها به مصاحبه یزدی که بیانگر ' سراسیمگی و عصبانیت ' معاندان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی است، در حالی است که با ' ادعای تحریف سخنان یزدی '، به ' تحریف مصاحبه ایرنا ' مبادرت کرده اند.

در عین حال، فیلم و صوت مصاحبه یزدی با ایرنا موجود است که ایرنا به درخواست وی، از انتشارآن خودداری کرد و چنانچه یزدی رضایت بدهد، این فیلم و صوت به صورت عمومی منتشر خواهد شد.