خود کشی گسترده نیروهای آمریکایی در خاور میانه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل " افکار "، حضور طولانی مدت در افغانستان و عراق و اعزام چند باره سربازان امریکایی موجب افزایش فزاینده آمار خودکشی میان آنان شده است.


بررسی جدید کنگره امریکا نشان می‌دهد، مقامات و فرماندهان امریکایی از شناسایی اختلالات روحی و روانی نظامیان کشورشان باز مانده‌اند و به طور معمول تا آن حد درگیر برنامه‌ریزی ماموریت‌های نظامی بعدی هستند که به مشکلات سربازان توجهی ندارند.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌وی، بیش از ۱۱۰۰ نیروی نظامی امریکایی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ دست به خودکشی زده‌اند.

آن دسته از کارشناسان امریکایی که پیرامون اثرات طولانی‌مدت جنگ بر روان انسان مطالعه و تحقیق می‌کنند و در این تحقیق شرکت داشته‌اند می‌گویند، ماموریت‌های پی‌درپی و بدون مرخصی کافی یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر نظامیان امریکایی شده است.

این تحقیق جامع که " چالش و وعده؛ تقویت نیرو، جلوگیری از خودکشی و نجات جان انسان‌ها " نام دارد، بر اساس ده‌ها تحقیق مستقل شکل گرفته است.

در این گزارش نوشته شده است: " ساده بگوییم، ما اغلب برای خودمان خطرناک‌تر هستیم تا برای دشمن. "

این تحقیق همچنین نتیجه‌گیری می‌کند، برای توقف استفاده از مواد مخدر و خشونت‌گرایی در میان نظامیان امریکایی، ارتش امریکا باید توجه بیشتری به بهداشت روان سربازان داشته باشد و اقدامات جدی‌تری صورت دهد.

گفتنی است، این تحقیق و دیگر ارزیابی‌های رسمی در آمریکا نشان می دهند، آمار خودکشی در میان نظامیان امریکایی به شدت رو به افزایش است.

ارتش آمریکا به تازگی اعلام کرده است، از هر ۵ سرباز آمریکایی، یکی از افسردگی رنج می‌برد.

روانشناسان می گویند، حضور طولانی مدت در افغانستان و عراق و اعزام چندباره سربازان به این ۲ کشور از عوامل عمده افزیش آمار خودکشی در میان نظامیان امریکایی است.

مواردی چون اقدام به خودکشی، انزوا، اعتیاد، اضطراب، افسردگی و از هم پاشیدگی نظام خانواده از پیامدهای فشارهای ناشی از شرکت در جنگ به شمار می آیند.

/ ب +