يكي از فعالان دانشجويي مشهد در گفتوگو با خبرگزاري فارس، با اعلام اين خبر گفت: احسان جلاير، عليرضا شريعتي، حميد مجتهديفر از دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد و مرتضي ملائكه از فارغالتحصيلان دانشگاه گناباد كه در تجمع دانشجويي روز جمعه ۱۹ فروردين در مقابل كنسولگري عربستانسعودي در شهر مشهد مقدس توسط نيروي انتظامي دستگير شده بودند ساعت ۱۸ امروز دوشنبه و پس از ۴ روز بازداشت با قرار وثيقههاي ۵۰ تا ۷۰ ميليون توماني آزاد شدند.

در جریان تجمع روز جمعه ۱۹ فروردین‌ماه دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در مقابل سرکنسولگری عربستان‌سعودی در محکومیت اقدامات و دخالت‌های این کشور در قتل‌عام مسلمانان بحرین ابتدای امر بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان دستگیر شدند که پس از آزادی جمعی از آن‌ها، برای ۱۷ نفر پرونده قضایی تشکیل و به دادسرای انقلاب ارسال شد.

پیش از این اتهام حمل کوکتل مولوتف برای چند تن از بازداشت شدگان عنوان شده بود که برخی از دانشجویان و شاهدان عینی ماجرا از حمل و پرتاب این ماده آتش‌زا توسط فرد دیگری خبر می‌دهند که بلافاصله پس از پرتاب به وسیله یک دستگاه موتور سیکلت از میان ماموران نیروی انتظامی متواری شده است.

تاكنون جلسه دادگاه يكي از دانشجوياني كه با قرار وثيقه آزاد شده، مشخص شده است و وي بايد چهارم ارديبهشتماه سال جاري در دادگاه انقلاب اسلامي مشهد حاضر باشد.