توصیه مجلس به دولت یازدهم

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد، اظهار داشت: روز ۲۴ خرداد انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان با حضور چشمگیر و درخشنده ملت در پای صندوق‌های رأی بار دیگر هوشیاری ملی ایرانیان را به منصه ظهور گذاشت.

وی افزود: بعد از روزها بحث‌های تبلیغاتی و طرح آرای گوناگون و با آرامش و متانت مثال‌نزدنی حماسه ماندگار دیگری خلق شد که از ماه‌ها پیش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوید آن را داده بودند و این پدیده مبارک نشانگر اوج بلوغ سیاسی و مسئولیت‌شناسی ملت عظیم‌الشأن بود و باید شکرگزار این نعمت بود که در مقابل انواع تبلیغات و هیاهوی بین‌المللی، اقتدار ایران حفظ و سبب حفظ آبروی مردم‌سالار دینی شد.

لاریجانی تصریح کرد: باید از همه نامزدهای ریاست جمهوری که سبب ایجاد این اعتبار بین‌المللی شدند، تشکر کرد و امید است که از وجود آنها در مسئولیت‌های در خور بهره گرفته شود.

وی ضمن تبریک به حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به عنوان برگزیده انتخابات باشکوه ۲۴ خرداد، ادامه داد: امیدواریم که وی با عنایت الهی بتواند گام‌های استواری در حل مشکلات کشور بردارد و با استقامت بر سرافرازی نظام جمهوری اسلامی بیفزاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس‌ جمهور منتخب، انتظار دارد که اولا دولت جدید از افراد توانمند، باتجربه، متدین و متعهد شکل یابد تا از اندوخته تجربه و تخصص خود بهره گرفته و در جهت حل مشکلات و معضلات فعلی با توانمندی مناسب فعال شود.

لاریجانی اضافه کرد: ثانیا همانگونه که بر همگان روشن است و در صدر نظرات تبلیغات همه کاندیداهای ریاست جمهوری به ویژه آقای دکتر روحانی جلوه‌گری می‌کرد دولت آینده مبنای اقدامات خود را اجرای قانون بگذارد که در راس حکمت دیوانی و عدالت علوی قانونگرایی است و این امر محقق نمی‌شود مگر تصمیم و میثاق حکمرانان از صدر تا ذیل بر آن قرار بیابد.

وی بیان کرد: ثالثا به حمدالله حضور ارزشمند ملی در انتخابات بستر همگرایی و وفاق بیش از گذشته فراهم است و توصیه مجلس به رئیس‌جمهور منتخب این است که از این اعتماد ملی در جهت مشارکت هرچه بیشتر مردم در اقتصاد بهره گیرد و خارج از تعارفات و اقدامات تبلیغاتی اقدامات عملی برای بهبود فضای کسب و کار سرلوحه کار دولت باشد.

نماینده قم، خاطرنشان کرد: در این زمینه قوانین مناسبی تصویب شده که می‌تواند مبنای این حرکت مهم باشد و امروز بیش از هر زمانی نیازمند عزم جدی در جهت رونق تولید ملی هستیم و کنترل تورم و بهبود شرایط اشتغال به این مهم بستگی دارد.

لاریجانی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه‌ها آمادگی دارد به رئیس‌جمهور منتخب در دولت جدید مدد رساند و همکاری صمیمانه‌ای در شکل‌گیری دولت جدید و اقدامات برنامه‌ریزی شده آنها بنماید.

وی ضمن تشکر از حضور مرم و اعضای شوراها در انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۲۴ خرداد، بیان داشت: نهاد شوراها حلقه مهم حضور مردم در سرنوشت خود از سطح روستاها تا شهرها است و امیدواریم کسانی که برای شوراها برگزیده شدند مبنای کار خود را آبادانی و توسعه روستاها و شهرها قرار دهند.

رئیس قوه مقننه، افزود: در این حرکت جاودان هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مانند همیشه چه قبل از انتخابات و چه حین انتخابات بی‌بدیل بود قدردانی از این نعمت برای همگان به ویژه دولت جدید توجه تام به رهنمودها و عوامل حضرتشان باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس به سهم خود از تدابیر هوشمندانه و هدایتهای هوشمندانه ایشان که در انتخابات باعث حضور چشمگیر ملت و وفاق شد سپاسگزاری میکند.