تحلیف روحانی ۱۳ مرداد در مجلس برگزار می‌شود

به گزارش افکارنیوز، محمد دهقان اظهار کرد: ۱۲ مرداد سالروز انتقال دولت است که مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی در خصوص زمان برگزاری مراسم تحلیف نیز گفت: احتمالا یکشنبه ۱۳ مرداد مراسم تحلیف در مجلس برگزار می‌شود و بعد از آن رییس جمهور موظف است ظرف یک هفته کابینه خود را به مجلس معرفی کند.

دهقان گفت: ‌ نحوه برگزاری مراسم تحلیف در آیین‌نامه قید شده است در این مراسم رییس جمهور فعلی حضور خواهد داشت و وزیر کشور نیز گزارشی از روند برگزاری انتخابات می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مراسم که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار می‌شود آقای روحانی طبق اصل ۱۲۱ سوگند نامه‌ای را قرائت می‌کند و سپس آن را امضا می‌نماید.

گفتنی است در اصل ۱۲۱ قانون اساسی آمده است رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می‌کند که متن سوگند نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر و متعال سوگند یاد میکند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیتهایی که بر عهده گرفتهام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیج اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.