روحانی سلطنت طلب در کنفرانس های ایران

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیخ محسن آل عصفور در این موضعگیری که با آب و تاب در رسانه های وابسته به عربستان و پایگاه های ضد شیعی منتشر شد، ضمن هجوم به رهبران مخالف بحرینی که چیزی جز حقوق از دست رفته شان را مطالبه نمی کنند، از خاندان آل خلیفه نیز حمایت کرد!
نکته قابل توجه آن‌که این فرد که سابقه تحصیل در قم را داراست، از قضات بحرینی به شمار می رود و حتی منزل مسکونی خود در قم را نیز حفظ کرده است و دائما در تردد با ایران می باشد که هیچ اشکالی بر آن وارد نیست، اما سوال این است که چنین فردی بر اساس چه توجیهی نه تنها یک یا دوبار بلکه بارها به نشست ها و همایش های متعدد در داخل کشور دعوت می شود؟! در حالی که بسیاری از اندیشمندان و فضلای بحرینی و سایر کشورها از فرصت حضور در این همایش ها و طرح اندیشه های ناب محروم می مانند!
البته شاید حسن ظن بیش از اندازه و موارد اینچنینی از عوامل این اشتباه باشد، اما به نظر می رسد فقدان شخصیت شناسی دقیق در خصوص شخصیت های بین المللی و عدم بانک اطلاعاتی مناسب و در اختیار، از آفاتی است که بسیاری از نهادهای درگیر با امور بین الملل با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ زیرا یا بسیاری از این مراکز، فاقد بانک اطلاعاتی جامع و فراگیر در این مورد هستند و یا آنهایی که گام هایی در این زمینه برداشته اند، مراقبت های عجیب و غریبی به عمل می آورند تا دیگران به این بانک دسترسی نداشته باشند!
چند روز پیش یکی از خبرگزاری های دینی در سرویس بین الملل خود مصاحبه ای با همین آقای آل عصفور منتشر کرده بود که البته ایشان در این مصاحبه به اصطلاح بند را به آب نداده بود، اما فی الواقع انجام مصاحبه با این فرد و انتشار آن، از عوامل همین مورد اخیر که اشاره شد به شمار می رود زیرا به فاصله کوتاهی و احتمالا آگاهی مسئولان آن خبرگزاری از مواضع حقیقی این آقا خبر از سایت خبرگزاری حذف شد و هم اکنون هیچ اثری از آن مصاحبه در سایت مورد نظر نیست.
کوتاه سخن آن‌که مراکز فعال در عرصه بین الملل باید از متانت، بینش و بصیرت بیشتری در این عرصه مهم و حساس برخوردار شوند و نهادهای معتبر و رسمی بین المللی نیز طی فرایند تعریف شده ای به آموزش و ارتقای سطح مرازک و نهادهای مرتبط بپردازند.