به گزارش افکارنیوز، دقایقی پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وارد صداوسیما شده و از بخش معاونت برون مرزی این سازمان دیدن کرده است.

احمدی‌نژاد در بدو ورود به صداوسیما به مزار شهدای مسجد بلال این سازمان رفت و فاتحه خواند.

ساعت ۱۰:۲۱؛ رئیس‌ جمهور هم‌اینک در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما حضور یافته و تا دقایقی دیگر این مراسم آغاز می‌شود.

ساعت ۱۰:۵۸؛ سخنرانی ضرغامی در مراسم تجلیل از احمدی‌نژاد آغاز شد.

ضرغامی در ابتدای سخنان خود، احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهوری محبوب خواند.

غلامحسین الهام به همراه میرتاج‌الدینی و تنی دیگر از شخصیت‌های دولتی به همراه احمدی‌نژاد در این مراسم حضور دارند.

*** سخنان ضرغامی:

* برخی مسئولان علاقمند بودند به این جلسه بیایند اما این جلسه مخصوص صداوسیماست و ما از این مسئولان عذرخواهی می‌کنیم که امکان حضورشان در این جلسه فراهم نشد.

* تأکید ضرغامی بر لزوم کار گروهی و هم‌افزایی / ضرغامی: هم‌افزایی در کار جمعی صرفاً جمع جبری نیست بلکه نتایج فوق العاده ای دارد.

* این جلسه در وهله اول به عنوان تجلیل از تلاش جهادی رئیس جمهور عزیز و هیئت دولت محترم و دولت خدمتگزار است.

* احمدی نژاد شخصیت کم نظیری است و به سرعت به شخصیت جهانی تبدیل شد بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری. همانطور که ایشان در کشور در کوره‌ده‌ها و نقاط دوردست اینطور ساده و مردمی و خاکی(اینها تعابیر رهبری است؛ تعابیری که می‌کنم دقیق است؛ این سازمان صداوسیما مفتخر است زیر نظر رهبری و پیرو ایشان است) حضور یافتند، در جهان نیز به چهره‌ای محبوب تبدیل شدند و این ظرفیت بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

* اشاره ضرغامی به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ و پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و تمجید رهبری از عدالت‌محوری دولت نهم.

* ضرغامی: فرمایشات رهبری یک مهر قبولی و مدال افتخار است برای دولت.

* ضرغامی افزود: فرمایشات رهبری درباره دولت فعلی، کسانی که فقط به دنبال ضعف‌ها و خلأها و مشکلات هستند، ناامید کرده است.

* نظام اسلامی در این سالها به یک مدل کارآمد و آرمانی بخصوص در انتخابات رسید. از روش های سرمایه سالار غربی فاصله گرفت نظام، و مدلی را تعریف کرد که حتی کسانی که شناخته شده نبودند، وقتی فرصت برابر پیدا کردند برای معرفی خود و چهره خود و آرمان‌ها و توانمندی‌های خود، مردم از طریق رسانه ملی آشنا می شوند و تصمیم می گیرند. این که روزهای آخر انتخابات، سونامی ایجاد می شود به خاطر این است که مردم در آن روزها نامزد مورد علاقه خود را می شناسند.

* رسانه ملی این جایگاه را دارد که وقتی کار ریاست جمهوری را سامان داد، با این رئیس جمهور از اول تا آخر همراهی کند. مردم با صداوسیما زندگی میکنند و شب و روزشان با صداوسیماست. اگر از امکانات دیگر استفاده میکنند، باز هم هیچوقت از صداوسیمای ملی جدا نمی شوند.

* آقای روحانی هم اولین صحبت خود را در نشستی در صداوسیما اعلام کردند و این جمع این جایگاه را داشت که اولین ارتباط را با ایشان برقرار کند. در ادامه هم با دولت و رئیس جمهور خیلی کار داریم. وظیفه ما وظیفه سنگین حمایتی و پشتیبانی از دولت در این شرایط سخت است.

* دولت فعلی توانست علیرغم همه فشارها و تحریم ها کارهای بزرگی انجام دهد. از این به بعد هم مشکلات زیاد است ولی رسانه ملی یار و پشتیبان دولت و رئیس جمهور منتخب خواهد بود. رسانه ملی بازوی نظام است.

* به گزارش خبرگزاری تسنیم، ضرغامی ادامه داد: وقتی وارد مساله ای می شویم، مردم می پذیرند که نگاه ما ملی است و نه نگاه یک قوه یا دو قوه.

* رهبر انقلاب هرگاه اشکالی بوده در کارمان، به ما تذکر داده‌اند اما خوشبختانه مورد حمایت ایشان بوده‌ایم.

* خوشحالیم که در طول ورود و خروج رئیس جمهور و در طول فعالیت رئیس جمهور، صداوسیما با ایشان ارتباط دارد.

* در شورای معاونین، بین خودمان درباره برجسته‌ترین نقاط قوت دولت بحثکردیم که حداقل ۱۵ صفت برجسته در این جلسه نوشته شد. وقت نیست وگرنه باید همه ۱۵ تا عرض میکردم.

* عدالت محوری احمدی نژاد کاملا برجسته است و این مسئله بسیار مهمی است. هیچکس نمیتواند شعار ضدعدالت بدهد اما مهم این است که در عمل پایبند باشد. رفتار و سکنات و تصمیم گیری هایش و حضورش در بین مردم و رسیدگی به درد مردم هم در ظاهر، عدالت محوری را نشان میدهد و هم اینکه ایشان به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده برای تحقق عدالت کارهای زیادی کردند. شاید ده ها کار فقط از موضع عدالتخواهی و پشتیبانی از محرومین و مستضعفین انجام شد.

* یک خلط مبحثی می شود در بیان نقاط قوت و ضعف. خیلی خوب است که انسان ها نقاط ضعف و قوت خود را بدانند و نقاط ضعفشان را اصلاح کنند. بعضی مواقع اما نقطه ضعف درست تشخیص داده نمی شود. بعضی وقتها کار بزرگی که انجام می شود، باید کارهای دیگری برای تکمیل انجام شود. شاید نقطه ضعفی در این کار آشکار شود، ولی در برخی مواقع شرایط آماده نبوده و اشکالات به خاطر آن بوده است. برای مثال در همین هدفمندی یارانه ها یک کار انفورماتیک دیتابیس اساسی اصلا وجود نداشت. اینکه تعداد ماشین و مصرف و تعداد پمپ بنزین چقدر است، اطلاعات دقیقی درباره اش نداشت. چیزهای زیادی بود که ربطی به هدفمندی نداشت اما دولت مجبور بود انجام دهد تا کار هدفمندی پیش برود. همه در مناظره ها پذیرفتند هدفمندی را. اصل اجرای هدفمندی شجاعت و جرات میخواست. رهبری به جرات و شجاعت رئیس جمهور اشاره کرده اند.

* واقعاً آنچیزی که شخصیت احمدی نژاد را تشکیل داد و در ذهن مردم خواهد ماند، چون از شخصیت های بزرگ و تاریخ ساز برخی چیزها در ذهن مردم می ماند، از احمدی نژاد هم استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و صهیونیست‌ها در ذهن‌ها باقی ماند.

* بعضی دیپلمات ها به احمدی نژاد می گفتند این حرف شما درباره صهیونیست ها دنیا را به هم ریخته و نباید می گفتید اما احمدی نژاد به درستی این حرف ها را زد و این مسیر را رهبر معظم انقلاب نیز تایید کرد.

* مصاحبه گر معروفی که با احمدی نژاد مصاحبه کرد، واقعا عاجز شد در برابر احمدی نژاد.

* احمدی نژاد، حلقه سنتی مدیریت را شکست. اینکه تصور کنیم جمع های محدودی انهم در سطح بالا توانایی مدیریت دارند، آرام آرام الیگارشی محسوس بر جامعه حاکم می شود که نمیتوان آن را درست کرد. رهبر انقلاب با اینجور حلقه های بسته مدیریتی بسیار مخالف هستند. احمدی نژاد هم به درستی این حلقه سنتی را شکست و به مدیران جوان میدان داد و موجب رویش استعدادهای جدید شد. این کار کار ساده ای نبود. بسیاری از مدیران شایسته و صدها مدیر رده بالای متدین و انقلابی و حزب اللهی به جریان مدیریت کشور اضافه شدند و حلقه ای که می توانست نامیمون باشد و به کشور ضربه بزند شکسته شد.

* احمدی نژاد ذخیره ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است. مدیران برجسته جزو بیت المال است و فقط متعلق به خودشان نیستند. اینها گنج‌ها و ذخیره‌هایی هستند که باید در بیت المال بمانند. این سرمایه ها باید هروقت لازم باشد آبرویشان را برای کشور بگذارند اما برخی ها قبلا این کار را نکردند. برای حق باید این کار انجام شود. برخی حاضر نشدند یک ذره از آبروی خود مایه بگذارند و بگویند حق این است. در ماجرای فتنه ۸۸ اینگونه کردند برخی ها. در سال ۸۸ اختلاف ۱۲ میلیون رای را زیر سوال بردند اما در سال ۹۲ دیدند که نظام امانتدار است. این را باید با صدای بلند بگوییم در دنیا. آن روز برخی حاضر نشدند از آبروی خود خرج کنند و به همین خاطر کشور لطمه خورد.

* ذخیره بزرگی به نام احمدی نژاد انشاءالله برای خدمت به کشور و ملت همواره آماده باشد.

*** ساعت ۱۱:۲۸، سخنان ضرغامی پایان یافت.

*** با حضور معاونین صداوسیما، عزتالله ضرغامی با اهدای لوحی از طرف رسانه ملی، از هشت سال تلاش جهادی محمود احمدینژاد رئیسجمهور، تقدیر کرد.