به گزارش افکارنیوز، مراسم نکوداشت رسانه ملی از هشت سال تلاش جهادی و قدردانی از تلاش خستگی‌ناپذیر دولت‌های نهم و دهم با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور و سیدعزت الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما ظهر امروز یکشنبه ۱۶ تیر در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

بخش ابتدایی مراسم نمایش تصاویری از حضور هشت ساله احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور بود.

ضرغامی در این مراسم با بیان اینکه از دو سه روز پیش از برگزاری این تقدیر طی جلساتی بسیاری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و اعضای هیئت دولت علاقمند بودند در آن شرکت کنند، اظهار کرد: از همه عذرخواهی می‌کنم چراکه این جلسه مخصوص مدیران، مسئولان و برنامه سازان رسانه ملی است.

وی افزود: ما همیشه در جلسات افق رسانه تبرکی به آیات قرآن کریم می‌کنیم که ما را هدایت می‌کند. امروز نیز آیات پایانی سوره زمر خوانده شد که با امروز مناسبت دارد. خداوند در این آیه می‌فرماید در روز آخرت کسانی که تقوای الهی پیشه کرده‌اند و نیکوکاران را به صورت دسته جمعی به بهشت سوق می‌دهد. آیات بعدی نیز بسیار زیبا و درباره چگونگی برخورد با نیکوکاران و کسانی است که برای خدا کار کرده‌اند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به مضامین بلند آیات قرآن از تفسیری نام برد که درباره این آیه معتقد است از آن رو برخی گروهی به سمت بهشت هدایت می‌شوند که در دنیا به صورت گروهی برای رضای خدا کار کرده‌اند، وی در این باره گفت: هم افزایی امر جبری نیست و اگر عده‌ای با هم کار کنند نتیجه فوق العاده خواهد بود.

ضرغامی ادامه داد: تلاش رسانه ملی در خلق حماسه سیاسی ویژگی‌هایی چون رفاقت، صداقت و همدلی را با خود همراه داشت. اگر همدلی نبود هیچ وقت کسی در رسانه ملی نمی‌توانست کارش را به خوبی انجام دهد.

وی با اظهار ارادت نسبت به احمدی نژاد و اعضای هیئت دولت یادآور شد: برخی از دوستان دولت دو تا چهارسال و برخی کمتر و بیشتر با صفا و پرکاری در دولت حضور داشتند و من شهادت می‌دهم در طول این هشت سال خدمات فراوانی ارائه شده که برخی کم نظیر و در برخی حوزه‌ها حتی بی نظیر بوده است.

ضرغامی فلسفه برگزاری این جلسه را در وهله اول تجلیل از تلاش جهادی دولت خدمتگذار معرفی کرد و گفت: احمدی نژاد شخصیتی کم نظیر است و از وقتی این مسئولیت را بر عهده گرفته به شخصیت جهانی تبدیل شده است. صدق حرفم را در تصاویری که پیش از این پخش شد دیدید.

وی ادامه داد: او حتی در ده کوره‌ها حضور پیدا کرد و به تعبیر رهبری مردمی و خاکی است. سازمان صدا و سیما هم مفتخر است که زیر نظر رهبری کار می‌کند. مقاومتی که احمدی نژاد در عرصه جهانی از خود نشان داد نیز او را به یک چهره محبوب جهانی تبدیل کرد و این یک ظرفیت برای انقلاب اسلامی است.

مهر قبولی رهبری برای دولت نهم و دهم
ضرغامی تصریح کرد: ما به دنبال ارزیابی کار دولت نیستیم البته این موضوع اهمیت دارد و در این هشت سال نیز آن را انجام داده‌ایم اما امروز چون مراسم تجلیل داریم بیشتر به برجستگی‌های کم نظیر دولت توجه می‌کنیم. یکی از شعارهای این دولت عدالت است که یقینا محور انقلاب بود. این جمله‌ای از مقام معظم رهبری در سال ۸۴ است سخنرانی حضرت آقا در جلسه هفته دولت نیز مهر قبولی و مدال افتخار برای دولت نهم و دهم به حساب می‌آید که بدخواهان را ناامید می‌کند. کسانی که صرفا دنبال ضعف‌ها هستند و چشمانشان به دیدن خوبی عادت نمی‌کند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به فرموده دیگر رهبر که به برجسته شدن توصیه‌های امام(ره) و آموزه‌های انقلاب در دولت‌های نهم و دهم تاکید می‌کند، اضافه کرد: رهبری اهل تعارف و غلو نیستند ایشان هم چنین به ساده زیستی و استکبار ستیزی احمدی نژاد اشاره کرده‌اند.

دستیابی به مدل آرمانی انتخابات ریاست جمهوری
ضرغامی با بیان اینکه در طول این سال‌ها نظام جمهوری اسلامی به یک مدل آرمانی برای انتخابات ریاست جمهوری رسیده است، اظهار کرد: از سرمایه سالاری غرب فاصله گرفتیم و این فرصت حتی برای کسانی که مردم شناختی نسبت به آن ها نداشتند ایجاد شد تا خودشان را نشان بدهند و این اتفاق از طریق رسانه ملی رخ داد و تصمیم گیری را برای مردم تسهیل کرد. همانطور که رهبر گفتند انتخابات مرهون تلاش‌های مبتکرانه صدا و سیما است بنابراین رسانه ملی وقتی انتخابات را سامان داد باید با آن همراهی کند زندگی مردم نیز رسانه ملی است حتی اگر از رسانه های دیگر استفاده کنند از رسانه خودشان جدا نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: همانطور که دکتر روحانی در چنین نشستی اعلام موضع کردند و همین جمع با او نیز آشنا شد ما با دولت کارهای زیادی داشته و وظیفه حمایت از آن را داریم. دولت نهم و دهم توانست علی رغم همه فشارها کارهای بزرگی انجام دهد مشکلات از این به بعد نیز هست و رسانه ملی یار و یاور دولت خواهد بود. صدا و سیما بازوی نظام و پلی از مردم به سمت مسئولان است بنابراین هم وظیفه انعکاس مسائل مردم را دارد و هم به موقع انتقادات را مطرح می‌کند. نگاه ما راهبردی مبتنی بر مسائل علمی و جایگاه رسانه ملی مستقل از سه قوه در خدمت کشور است. رهبر نیز هر جا انحراف بود تذکر دادند.

یافتن ۱۵ ویژگی احمدی‌نژاد در شواری معاونان صدا و سیما

رییس صدا و سیما از برگزاری مراسم مشابهی با پایان دولت اصلاحات در صدا و سیما یاد کرد و اذعان کرد: زمانی که در شورای معاونان درباره برگزاری این جلسه بحثمی‌کردیم سوال بود بعد از هشت سال کدام ویژگی مثبت و برجستگی‌ها در دولت احمدی نژاد بوده است. ما پای تخته لااقل ۱۵ ویژگی را ذکر کردیم که لازم است یادآوری کنم عدالت محوری برجسته‌ترین ویژگی احمدی نژاد است. پشتیبانی از مستضعفان و برنامه ریزی برای تقسیم عدالت از دیگر ویژگی‌های اوست.

ضرغامی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا همواره در خصوص این مباحثخلط مبحثمی‌شود. بدیهی است هر کسی نقاط ضعف و قوتی دارد و رهبر نیز تاکید کرده کسی نیست که نقاط ضعف نداشته باشد. همه چیز را نباید سیاه و یا سفید دید تا بتوانیم رشد کنیم و ناامید نشویم.

هدفمند کردن یارانه‌ها شجاعت می‌خواست

رئیس صدا و سیما با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: این موضوع کار بزرگی بود که از همان اول پیش نیازهای بسیاری داشت و کارهای انفورماتیک و دیتابیس پیش از به ثمر رسیدن آن نیاز بود که شرح آن‌ها بسیار طولانی است. اصل موضوع انجام این کار است که یک شجاعت بسیار بزرگ می خواست و رهبری در این زمینه نیز فرمایشات فراوانی دارد. در بسیاری از عرصه ها طرح های دولت عدالت محور توانست خلاء های موجود را پر کند.

وی با بیان اینکه همواره یک ویژگی از شخصیت‌های بزرگ و تاریخی در ذهن مردم باقی می‌ماند، تاکید کرد: استکبار ستیزی و موضع احمدی نژاد مقابل صهیونیست و آمریکا به یادماندنی است. زمانی که او مقابله با صهیونیست را شروع کرد یک نیمه شب ما را خواست و وزیر خارجه نیز در آن جلسه حضور داشت. کسی گفت فلان جمله ای که استفاده کرده اید دنیا را به هم ریخته و نباید از زبان یک رئیس جمهور بیان شود اما احمدی نژاد بی توجه به این حرف ها راه خود را ادامه داد.

لری کینگ هم مقابل احمدی‌نژاد اظهار عجز کرد
ضرغامی تصریح کرد: همانطور که دیدیم لری کینگ با این همه سابقه زمان گفتگو با احمدی نژاد فراموش کرد روی آنتن است و احساس عجز را از خود نشان داد این موضوعات باعثامیدواری مردم به انقلاب اسلامی و آینده شان شد. احمدی نژاد همچنین حلقه سنتی مدیریت را شکست. ضمن احترام به همه مدیران یادآوری می کنم مدیریت مثل دوی امدادی است هر کس مقداری جلو می رود و بقیه کار را به دیگری می‌سپارد. همانطور که نوع انتصابات رهبر در بسیاری از مقاطع نشان می‌دهد ایشان افرادی را انتخاب کرده‌اند که در حلقه سنتی نبوده و یا جوان بوده‌اند و آسیب‌های ناشی از این موضوع را نیز خود رهبری بر عهده گرفتند. در دولت احمدی نژاد نیز بسیاری از مدیران شایسته مورد تایید رهبری به جریان مدیریتی کشور اضافه شدند.

ضرغامی احمدی نژاد را ذخیره ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: با توجه به فرمایش رهبر مسئولان کشور جزء بیت المال و سرمایه ملی هستند که باید هر وقت لازم شد آبرویشان را برای نظام بگذارند کاری که برخی انجام ندادند. آن ها با وجود آبرو و جایگاه برای حقی که مثل روز روشن بود حاضر نشدند پا میان بگذارند و با وجود این که شبهاتی درباره تقلب در انتخابات ایجاد کردند بعدها گفتند تقلبی رخ نداده است.

وی ادامه داد: آن ها با وجود ۱۳ میلیون رای اختلاف این شبهه را طرح کردند اما احمدی نژاد با چند صدهزار رای اختلاف در این دوره تمکین کرد و به روحانی تبریک گفت در حالی که اگر قرار بود مماشاتی شود مثلا با صندوقی دو رای این فاصله پر می‌شد اما نظام امانت‌دار رای مردم است.

پس از سخنان ضرغامی با حضور او و معاونانش دارابی، صوفی، سرافراز، علی عسگری، سیاهکلی، تقدس نژاد، غلامرضایی، طهماسبی و خجسته از رئیس جمهور تجلیل شد. در این لحظه تمام حاضران در سالن مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما قیام کرده بودند.