انتقاد تند و تیز کیهان از «زیباکلام»

به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

آخرین شیرین‌کاری آقای به هر قیمت مخالفم!

در حالی که رئیس‌جمهور منتخب به صراحت می‌گوید از برنامه هسته‌ای و حق قانونی غنی‌سازی کوتاه نخواهم آمد، یک مدعی حمایت از وی در فیلم تبلیغاتی خواستار دست کشیدن از برنامه هسته‌ای شد!

صادق زیباکلام چندماه پیش گفته بود روحانی اصلاح‌طلب نیست و بیش از ۲ میلیون رأی نخواهد آورد. او اما در فیلم تبلیغاتی روحانی ظاهر شد و از وی حمایت کرد. اما چند روز بعد در مصاحبه‌ای گفت ایده‌آل وی نه هاشمی و نه روحانی بلکه کسانی چون واسلاو هادل(از سیاستمداران فعال در حوزه کودتای مخملی) هستند. اکنون وبسایت دویچه‌وله از قول زیباکلام می‌نویسد که روحانی نباید بگوید که برنامه هسته‌ای حق ملت ایران است بلکه باید این سوال را پیش بکشد که آیا این برنامه اصلا به چه درد ایران می‌خورد؟

این همان مغالطه‌ای است که از سالها قبل قدرت‌‌های غربی مطرح می‌کنند. زیباکلام در ادبیاتی که با ادبیات دولت‌های غربی و رسانه‌های آنان مو نمی‌زند، می‌گوید: آیا ۷۵ میلیون ایرانی باید فدای مسئله هسته‌ای شوند. روحانی این آهنگ همیشگی را تکرار نکند که برنامه هسته‌ای حق ماست و این حق باید به رسمیت شناخته شود.

چون واقع مطلب این است که کسی اصلا منکر این حق نشده. هیچ‌گاه غربی‌ها، اتحادیه اروپا و آمریکا نگفته‌اند که نه ایرانی‌ها شما حق غنی‌سازی ندارید، شما حق ندارید اصلا هیچ‌جور فعالیت هسته‌ای داشته باشید. مشکل و مناقشه اساسی این است که باید این اعتماد به وجود آید.

او همچنین گفته که مطبوعات باید این سوال بنیادی را به میان مردم ببرند که بعد از ۱۰ یا ۲۰ سال که ما این همه هزینه کرده‌ایم برای برنامه هسته‌ای‌مان، در نهایت اکنون بعد از دو دهه چه به دست آورده‌ایم؟ کره شمالی که تا به آخرش رفته، پاکستان که تا به آخرش رفته و به آن مفهوم هم درست کرده‌اند، چه گلی از نظر پیشرفت و توسعه اقتصادی و صنعتی توانسته‌اند به سر مملکت خودشان بزنند که حالا جمهوری اسلامی ایران بتواند بزند. یا این سوال که این برقی که قرار است در نیروگاه هسته‌ای تولید شود، برای مصرف‌کننده چند کیلووات تمام می‌شود؟

وی در بخش دیگری از مصاحبه به توجیه حمایت‌های ضد ایرانی - آمریکایی پرداخته و به جای اینکه به اصل تشدید تحریم‌ها بپردازد ادعا کرد این به نفع روحانی است تا مورد حمله اصولگرایان قرار نگیرد.

آقای زیباکلام گویا توجه ندارد یا تجاهل می‌ورزد که مخالفت غرب با برنامه هسته‌ای، مخالفت با اصل استقلال و پیشرفت‌های ملت ایران است و نه با یک برنامه و موضوع خاص. همچنان که ملت ایران از سال‌های آغازین پیروزی انقلاب و در حالی که آن روز اصلا اسمی از برنامه هسته‌ای و پیشرفت‌های آن در میان نبود، تحریم‌ها آغاز شد و هر سال شدت پیدا کرد. درواقع به بیان آقای زیباکلام باید انقلاب را هم تعطیل کرد و به روزگار دیکتاتوری و ارتجاع محمدرضا و رضا پهلوی بازگشت و اختیار نفت و منابع و معادن کشور را به دست غارتگران جهانی سپرد و آن محرومیت‌ها در کنار انبوه منابع را باز تولید کرد.

او در مقام توجیه و تأویل و دفاع از مواضع ظالمانه غرب ادعا می‌کند که آنها منکر حق مردم ایران در حوزه برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی نشده‌اند و گفتن این حرف و انکار واقعیت‌های روشن نیز البته از آدم منحصر به فردی مانند آقای زیباکلام برمی‌آید که گویا هنر دیگری جز وارونه‌گویی - و جلب توجه از این طریق - ندارد.

خاطرنشان میشود نامبرده سال گذشته نیز، هنگام صدور حکم اعدام برای ۴ متهم پرونده فساد ۳هزارمیلیاردتومانی، به حمایت از این فساد گسترده پرداخت و متهم اصلی را فردی کارآفرین و نابغه معرفی کرد و در عوض به تخطئه قوه قضائیه پرداخت. زیباکلام پیش از این در مصاحبهای تصریح کرده که برخی دوستان اصلاحطلبش به خاطر اظهارنظرهای عجیب به وی میگویند باید در آن دانشکده علوم سیاسی را به خاطر تو گل گرفت!