حدادعادل: از اعتدال و استقلال روحانی حمایت می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، غلامعلی حداد عادل در همایشی که به مناسبت تقدیر از وی در حوزه هنری در حال برگزاری است، در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات اظهار داشت: حضور باشکوه و پرمعنای مردم در انتخابات که حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری بود، آنچه که دوستان خدا و نه آنچه دشمنان می‌خواستند را محقق کرد.

وی نظم و قانون‌پذیری مردم ایران در انتخابات را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: ‌آرامش در انتخابات در عین رقابت‌ها پیام و معنا داشت چرا که در مقایسه با کشورهای اطراف ما می‌بینیم که در جریان انتخابات چه اتفاقاتی می‌افتد.

حداد عادل حضور مردم در انتخابات را نشانه عظمت، فرهیختگی و رشد ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این عظمت به برکت فرهنگ اسلامی ایرانی و انقلاب اسلامی است و این برای ملت ایران یک افتخار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سلامت انتخابات ادامه داد: این انتخابات در نهایت صحت برگزار شد هیچ شکایتی نیز از هیچ نامزدی واصل نشده و تقلبی صورت نگرفت. همانطور که قبلا نیز تقلبی صورت نگرفته بود.

حدادعادل با بیان اینکه با وجود کمتر از ۳۰۰ هزار رای این امکان وجود داشت که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد سال ۸۸ فرمودند جمهوری اسلامی اهل تقلب در آراء مردم نیست و رای مردم را حق‌الناس می‌داند از این رو این افتخاری برای نظام و مردمی است که با اعتقادات و خون فرزندان خود آن را به وجود آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس به تهمت تقلب فتنه‌گران در سال ۸۸ و جفای آنها در حق ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: ملت رفتار دوگانه آنها را فراموش نخواهد کرد.

حدادعادل با تشکر از حاضرین در مراسم گفت: از یکایک شما که با بذل لطف بنده را در این جمع سرافراز کرده‌اید تشکر می‌کنم. روحانیت محترم، علمای دین، وزرا، نمایندگان مجلس و صاحبان جراید، اهل رسانه و مسئولان کشور، جوانان و همه و همه حاضرین سپاسگزاری می‌کنم و به خصوص مادر گرانقدرم تشکر می‌کنم.

وی افزود: حقیقت این است که بنده تا همین اواخر از برگزاری چنین مراسمی خبر نداشتم و مایل هم نبودم که مجلس به این صورت برگزار شود. چرا که معتقدم اینگونه تعاریف و صحبت‌‌ها راه را برای شیطان به سوی انسان باز می‌کند.

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: صادقانه باید بگویم که مخالفت جدی هم برای برگزاری این مراسم انجام ندادم و علت این بود که بعد از انتخابات احتمال می‌دادم چنین تجمعی برای انقلاب و کشور بی‌فایده نباشد.

وی تصریح کرد: اعتقادم بر این است که مجلس نکوداشت مجلسی برای شخص بنده نیست و یک مراسم نکوداشت برای یک نگاه، روش، بینش و اعتقادات است و مهمترین دلیلی که باعثشد با برگزاری چنین مراسمی مخالفت نکنم همین بود.

حدادعادل همچنین تاکید کرد: خواهش من این است که حداد عادل را فراموش کنید آنچه که باید بماند فکر و نگاهی است که امام بزرگوار به ما تعلیم دادند و امروز هم رهبر معظم انقلاب آموزگار این اندیشه هستند.

وی افزود: بدون تعارف باورم این است که بنده کار مهمی به خصوص در انتخابات و مناظره‌ها انجام ندادم. حرف من در این ایام دقیقا حرف شما بود و من از زبان شما مردم مواضع درست را در فرصتی که در اختیار داشتم به زبان آوردم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: در هفته‌های بعد از انتخابات وقتی با اظهار محبت مردم و صحبت‌های آنها در نمازجمعه و برخی اماکن روبرو می‌شدم واقعا خجالت می‌کشیدم و در این لحظات خودم را با رزمندگان، ایثارگران و جانبازان مقایسه می‌کردم. خودم را با همه این عزیزان مقایسه کردم و راحت پذیرفتم که کاری انجام ندادم.

حدادعادل در ادامه افزود: این مجالس کار من را سخت‌تر و وظیفه‌ام را دشوارتر می‌کند. وقتی برای من صفتی چون مرد تقوا و تدبیر در نظر گرفته شده برای هر سه مورد دچار تردید می شوم مرد اگر بود تنها علی(ع) بود و ما غلام او هستیم. گذشته از این تقوا و تدبیر هم شعار انتخاباتی بود که آرزو کردم در صورت رسیدن به توفیق خدمت به مردم در دولت آن را پیاده کنم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مجلس بعد از انتخابات برگزار می‌شود انتخاباتی که بنده در کنار آقایان قالیباف و ولایتی ائتلافی تشکیل داده بودیم که هیچ وقت قصد تحلیل وضع انتخابات و این ائتلاف را در این مجلس ندارم. اما لازم می‌بینم درباره این انتخابات به دو نکته اشاره کنم. اولین نکته حضور باشکوه و پرمعنای مردم برای برهم زدن حماسه سیاسی بود که امروز باید شکر این حماسه‌آفرینی را به جا بیاوریم. نکته دوم نظم و ترتیب فوق‌العاده ارزشمند انتخاباتمان در مقایسه با انتخابات کشورهای اطراف بود.

حدادعادل در ادامه گفت: انتخابات ما در نهایت صحت و سلامت برگزار شد و هیچ شکایتی از کسی نرسیده همانطور که در سال‌‌های قبل صورت نگرفته بود امسال هم به همان شکل انتخاباتمان برگزار شد. در این بین نظام امتحان بزرگی داد و این یک افتخار برای مردم ما بود. برای ملتی که نظام را با خون خودش تایید کرده‌اند این یک افتخار و سرافرازی بزرگ است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین تاکید کرد: کسانی که در سال ۸۸ این نظام را متهم به تقلب کردند در حق این کشور جفا کردند. نمی‌گویم ملت آنها را نمی‌بخشد اما باید بگویم کسانی که در سال ۸۸ یک موضع و در سال ۹۲ موضع متفاوتی گرفتند خیانتی به ملت کردند که این رفتار دوگانه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

حدادعادل با اشاره به تاکید بر مواضع اصولی اصولگرایان در ادامه راه گفت: حدود ۱۸ سال پیش یک بار در شبی خدمت مقام معظم رهبری بودم و با ایشان در کتابخانه شخصی آقا قدم می‌زدیم ایشان در ضمن صحبت‌هایمان گفتند ارزش انسان‌ها به اندازه‌‌ای است که از حق دفاع می‌کنند. طبق این صحبت رهبری بنده فکر می‌کنم همه سیاسیون باید از دینی بودن و اسلامی بودن حکومت دفاع کنند و این نکته مهمی است ما باید در مقابل سکولاریسم بایستیم و بدانیم درد بزرگ جهان امروز درد بی‌دینی و بی‌اخلاقی است. در دنیا امروز هیچ وسیله‌ای برای براندازی حکومت‌‌های ظالم و سلطه‌گر به اندازه دین وجود ندارد.

وی افزود: اگر کنترل درونی وجود نداشته باشد کنترل بیرونی ممکن نخواهد شد و برهان این سخن نگاهی به وضع عمومی دنیاست.

حدادعادل با تاکید بر حفظ استقلال کشور افزود: مطالبه استقلال کشور یکی از مسائل مهم و اول مردم در انقلاب بود. استقلال درمان همه دردهای این کشور است در این زمینه باید از امام(ره) یاد کنیم. امام با اینکه با ملی‌گرایی به عنوان مکتبی در برابر دین مخالف بودند به شدت نسبت به استقلال کشور حساسیت داشتند.

وی همچنین تاکید کرد: ایشان وقتی در عراق بودند و شاه برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا به آمریکا رفته بود گفتند وقتی شاه در برابر رئیس‌جمهور آمریکا مثل نوکر ایستاده بود و کرنش می‌کرد تلخی آن ماجرا تا سالها در ذائقه من باقی ماند و این نشان دهنده حساسیت امام و روحیه ملی‌گرایی است.

حدادعادل افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که سیاست خارجی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی با اشاره به وضعیت مصر تاکید کرد: زمانی که مرسی آمد و جانشین آن نامبارک شد همان ابتدا با اسرائیل رابطه برقرار کرد و سفیری هم به تلاویو فرستاد او تغییری در معاهده کمپ‌دیوید ایجاد نکرد و به جای رابطه با ایران رابطه‌اش را با اسرائیل و آمریکا حفظ کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کرد: او همه این کارها را انجام داد تا از شر آمریکا مصون بماند اما این اتفاق نیفتاد چون مرسی به نام اسلام روی کار آمده بود و منتخب مردم بود. همین برای آمریکا قابل تحمل نبود و مرسی با یک کودتا از حکومت کنار رفت.

وی با تاکید بر مشکلات اقتصادی ایران گفت: امروز کشورمان گرفتار مشکلات اقتصادی است و ما باید برای غلبه بر این مشکل رهنمودهای رهبری را عمل کنیم و با توکل به خدا بر توانایی‌های مردم با مدیریت تکیه کنیم.

حدادعادل افزود: مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد و در این راه قوه قضائیه مسئولیت سنگینی دارد. دشمن می‌تواند در صحنه اقتصادی استقلال ما را بگیرد و این آزمون مهمی است که در پیش داریم و آنچه مهم است صداقت و وفاداری در این راه است.

وی همچنین تاکید کرد: کلمه صدق در قرآن بارها تکرار شده و صداقت هم در اخلاق فردی و هم عالم سیاست بسیار مهم است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت از مشی اعتدالی رئیس‌جمهور منتخب گفت: همانطور که در ملاقات حضوری با روحانی پیروزی او را تبریک گفتم باز هم به او تبریک می‌گویم و همچنین حمایتم را از ایشان اعلام می‌کنم. روحانی خودش را اعتدال‌گرا و مستقل معرفی کرده و ما از این اعتدال و بینش اعتدالی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما کشور را محتاج آرامش و همدلی می‌دانیم و معتقدیم آرامش به وجود آمده باید حفظ شود در این راه همه مسئولیم و مسئولیت رسانه‌ها در این راه بیشتر است.

حدادعادل در پایان تاکید کرد: از همین جا آمادگی همکاری با دولت آینده را در تمامی موارد اعلام میکنیم و معتقدیم همه باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم. رهبری برای کشورمان ارزش اساسی دارد و تمام خوبیهای مد نظر ما را به صورت یکجا دارند.