عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد برخي افراد مدنظر براي رياست آتي دانشگاه آزاد را اعلام كرد.

به گزارش فارس، فرهاد دانشجو عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد، در پاسخ به این سؤال که آیا شما گزینه اصلی ریاست دانشگاه آزاد هستید یا خیر؟ گفت: تاکنون پیشنهادی در خصوص قبول ریاست دانشگاه آزاد دریافت نکرده‌ام و اگر هم کسی درخواستی از من برای قبول ریاست دانشگاه آزاد داشته باشد هیچ تمایلی برای قبول این مسئولیت ندارم.

وی با اشاره به اینکه اگر پیشنهاد ریاست دانشگاه آزاد به بنده ارائه شود، ریاست این دانشگاه را نخواهم پذیرفت، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نفر از اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد مشخص شدند و آن‌طور که به بنده اطلاع دادند تقریبا با رأی اکثریت قاطع و با حدود ۲۰ رأی بالاتر به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شدم.

دانشجو در ادامه تصریح کرد: کسی که می‌خواهد رئیس دانشگاه آزاد شود لازم نیست که از میان سه نفر اعضای جدید هیئت امناء و در کل از میان اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تأکید کرد: فردی که دارای صلاحیت‌های لازم از لحاظ اجرایی و علمی باشد باید مدیریت دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد و اعضای هیئت امناء نیز موظف هستند صلاحیت این افراد را مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار داشت: برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسامی آقایانی همچون شجاعی‌فرد، حمید میرزاده، فرهاد رهبر، غلامحسین الهام، کریم زارع مطرح هستند. البته خود آقای جاسبی هم می‌تواند گزینه باشد.

دانشجو تأکید کرد: اگر جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد تشکیل شود پس از استماع گزارش عملکرد و وضعیت فعلی این دانشگاه به بررسی اسامی پیشنهادی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اقدام می‌کنیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که از نظر شما گزینه‌های مناسب برای دانشگاه آزاد چه کسانی هستند؟ گفت: چون بنده حکم جدیدی را دریافت نکرده‌ام در این خصوص هیچ‌گونه رایزنی انجام نداده‌ام.

دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا جاسبی از دانشگاه آزاد رفتنی است؟ تصریح کرد: ترجیح می‌دهم با توجه به اینکه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد هستم اظهارنظر نکنم تا تمامی اسامی پیشنهادی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد مشخص شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره رئیس دانشگاه آزاد چه زمانی مشخص می‌شود؟ بیان داشت: ای کاش می‌پرسیدید جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد بالاخره چه زمانی برگزار می‌شود؟

دانشجو در پايان خاطرنشان كرد: در ۹ ماه اخير هيچ تحولي در اين خصوص انجام نشده و مشخص نيست كه در يك، دو و يا سه ماه ديگر تكليف اين ماجرا روشن شود اما در جلسات اوليه هيئت امناي دانشگاه آزاد رئيس دانشگاه آزاد مشخص خواهد شد.