حجج اسلام نعیمآبادی و طباطبائی در این دیدار از برخی برخوردها با بزرگان گلایه کردند و آیت​الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ گفت: این روش بد واقعاً تبدیل به پدیده زشت ویروس مانند در جامعه شد. در اینجا با خیلی از علما و ائمه جمعه و جماعات ملاقات دارم که میآیند و درد دل میکنند. کمتر امام جماعت یا جمعهای آمده که از افراد افراطی گله نکند که معمولاً جایی هم در مساجد دارند. میگویند توقع دارند ما آنچه را که خودشان میفهمند و میخواهند، بگوییم و اگر چیزی را نپسندند، فوری عکسالعمل نشان میدهند و اهانت میکنند.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه «حقیقتاً این دردآور است که ائمه جماعت یا ائمه جمعه برای هدایت مردم تلاش می‌کنند و مردم به آنها اقتدا می‌کنند و شیفته حرف‌هایشان هستند، اما کسانی به خودشان حق بدهند این‌گونه با چنین بزرگانی برخورد کنند»، ادامه داد: باید حتماً این شیوه بد علاج شود، والاّ حق‌گویی، شهامت، شجاعت و صراحت را که از ویژگی‌های روحانیت است، از دستشان می‌گیرد و تضعیف می‌کند. باید اولاً خودمان آن قدر قوی باشیم که از این‌گونه چیزها نترسیم و حرف‌های خود را بزنیم. ولی شرایطی لازم است که انشاءالله شرایطش فراهم می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به عنوان «خبری خوب»، به مهمانانش گفت: همین دیروز رونوشت نامه‌ای را که از طرف رهبری به رئیس قوه قضائیه ارسال شده، برای من فرستادند. ایشان دستور دادند عواملی که این کار را کردند، تعقیب کنید، مجازات کنید و نتیجه کار را به من گزارش بدهید. بعد که من از کار ایشان تشکر کردم، آقای حجازی گفتند: همان زمان ایشان به من دستور دادند و من تلفنی با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم و گفتم حتماً برخورد کنید و ایشان هم کارشان را شروع کردند و الان داریم پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: فکر میکنم باید چنین مشکلاتی که برای شما و ائمه جمعه دیگر و ائمه جماعات اتفاق میافتد، به دفتر آقا منتقل کنید. الان ایشان میتوانند این مسائل را حل کنند. ما که نمیتوانیم. ایشان حتماً راضی نیستند. اصلاً دلشان به این کارهای رضایت نمیدهد. منتها آنها به گونهای هستند که همین کارهای بد را که میکنند، در گزارشها به گونهای مینویسند که اتهام میزنند و میگویند فلانی فلان کار را کرده بود و ما از ولایت دفاع کردیم. یعنی حرفهای دروغ میزنند.