تصویب کلیات آیین‌نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش افکارنیوز،محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه صبح امروز هیئت رئیسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه کلیات آیین‌نامه داخلی کمیسیون مورد بحثو بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.



وی افزود: در این آیین‌نامه که امروز کلیات آن به تصویب رسید، موارد و موضوعات مختلفی ذکر شده است و برای بررسی مجدد در جلسه عمومی کمیسیون امنیت ملی با حضور همه اعضا مطرح و همراه با جزئیات بررسی خواهد شد.



آصفری تأکید کرد: تاکنون هیچ یک از کمیسیون‌های تخصصی آیین‌نامه داخلی نداشتند، اما الان کمیسیون‌ها در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس، آیین‌نامه‌ای برای خودشان بررسی و تصویب خواهند کرد تا جلسات و امور کمیسیون‌ها منضبط‌تر برگزار و پیگیری شوند.



وی ادامه داد: در آیین‌نامه داخلی کمیسیون امنیت ملی، روند بررسی سؤال از وزرا، کمیته‌های فرعی و اصلی کمیسیون و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح ذکر شده است.



این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه گفت که کمیسیون متبوعش دارای سه کمیته اصلی سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و همچنین دارای سه کمیته فرعی مطالبات ملی، حقوق بشر و بسیج است.