به گزارش افکارنیوز،روه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین گفت: اراده رهبران دو کشور بر بسط و توسعه هر چه بیشتر مراودات دوستانه در زمینه گوناگون است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین استقبال می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مواضع مستقل دولت نیکاراگوئه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خاطر نشان کرد: مواضع مشترک و نزدیک دو کشور در مسائل مختلف بین‌المللی بستر مناسبی را برای همکاری‌های بین‌المللی فیمابین فراهم کرده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به وجود بسترهای فراوان در دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های فیمابین افزود: ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های اقتصادی، صنعت و انرژی در بخش‌های خصوصی و دولتی ایران وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح مبادلات دو کشور کمک کند.

در ادامه این دیدار عمر هالسنونس معاون رییس جمهور نیکاراگوئه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان با تاکید بر آمادگی مقامات عالی‌ رتبه سیاسی و پارلمانی نیکاراگوئه برای گسترش هرچه بیشتر ارتباطات گفت: زمینه‌های فراوانی در دو کشور برای همکاریها وجود دارد که باید با شناسایی و اجرایی کردن آنها مناسبات در عرصه‌های گوناگون سیاسی‌، اقتصادی و بازرگانی را افزایش داد.

وی در پایان با اشاره به نزدیکی نقطه نظرات سیاسی میان دو کشور گفت: دولت نیکاراگوئه ایران را کشوری مستقل در مسائل بینالمللی میداند و همواره از مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف بویژه انرژی صلح آمیز هستهیی دفاع کرده است.