فاصله‌ها بین کشور‌های منطقه طبق وظیفه دینی باید رفع شود

به گزارش افکارنیوز،حسن روحانی رییس جمهوری ایران پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار شیخ‌صباح خالد‌الصباح معاون نخست وزیر کویت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان گسترش روابط با کشور دوست و برادر کویت است، اظهار داشت: مسائل پیش روی ارتقاء سطح روابط دو کشور باید هر چه سریع‌تر حل و فصل شود و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای گسترش مناسبات دوجانبه تلاش خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که کشورهای منطقه‌ با آنها مواجه هستند، افزود: منطقه‌ای که کشورهای ما در آن قرار دارد، منطقه‌ای بسیار مهم است که البته در سال‌های اخیر شاهد درگیری و اختلافات متعددی بوده است بنابراین ضرورت دارد همه کشورها برای ایجاد روابط مستحکم بین خود تلاش کنند تا در آینده هرگز شاهد جنگ، درگیری و خشونت نباشیم.

رئیس‌جمهوری ایران اظهار داشت: اگر فاصله‌ای بین کشورهای منطقه وجود دارد وظیفه دینی و سیاسی حکم می‌کند برای رفع این فاصله‌ها تلاش شده و روابط صمیمانه‌ای بین دولت‌ها و ملت‌های منطقه ایجاد شود.

روحانی تاکید کرد: اگر صمیمیت بین کشورهای منطقه برقرار شده و ساز و کارهای امنیتی مورد توافق مستقر شود، هیچ توجیهی برای حضور کشورهای خارجی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: وقتی اختلاف و مشکل وجود داشته باشد، بیگانگان با حضور در منطقه از همه طرفین اختلاف به نفع خودشان استفاده می‌کنند که این به زیان کشورهای منطقه است.

شیخ صباح خالد الصباح معاون نخست‌وزیر کویت نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک امیر و نخست وزیر کشورش به مناسبت انتخاب و آغاز به کار حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: امیر کویت علاقه بسیاری برای حضور شخصی در مراسم آغاز به کار دولت جمهوری اسلامی ایران داشت، اما مراسم تشکیل دولت و مجلس جدید که امروز در کویت برگزار می‌شود، مانع از این شد که بتواند به ایران سفر کند، اما اصرار دارد که حتما با جنابعالی در تهران ملاقاتی داشته باشد و ضمنا چشم‌ انتظار دیدار با شما در کویت نیز هست.

شیخ صباح خالد الصباح اظهار داشت: اظهارات و دیدگاه‌های حضرتعالی باعثایجاد فضایی مثبت در منطقه شده که لازم است از این فضا برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بهره کافی گرفته شود و کویت روی حکمت، توانمندی‌ها و تجربیات شخص جنابعالی و دیدگاه‌های راهبردی شما درباره مسائل منطقه‌ای حساب ویژه‌ای می‌کند.

معاون نخستوزیر کویت برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که عصر امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود به ایران سفر کرده است.