آرامش و امنیت عراق آرزو و هدف ملت و دولت ایران است

بهگزارش افکارنیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار خضیرالخزایی کفیل ریاست جمهوری عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد هر توان و امکانی که بتواند به ایجاد ثبات و امنیت عراق بیانجامد، در اختیار ملت و دولت آن کشور قرار دهد.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه ما خواهان توسعه روابط با عراق در همه زمینه‌ها هستیم، افزود: دولت ایران با همه توان تلاش خواهد کرد که روابط دو جانبه در تمام زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد.

روحانی افزود: اگر کشورهای مسلمان منطقه بتوانند روابط صمیمانه‌ای میان خود برقرار کنند، بر خلاف آنچه غرب تصور می‌کند، به ضرر غرب نخواهد بود.

کفیل ریاست جمهور عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف رئیس‌ جمهور کشورمان، روابط خوب و برادرانه بغداد - تهران را رو به گسترش دانست.

خضیرالخزایی همکاری مشترک ایران و عراق در تمام زمینه‌ها را به نفع دو ملت و همچنین امت اسلام دانست و گفت: باور ملت و دولت عراق این است که روابط دوستانه دو کشور می‌تواند الگوی سایر کشورهای اسلامی و همسایه باشد.

کفیل ریاست جمهوری عراق گفت: قدرت ایران قدرت جهان اسلام و عراق است و امنیت عراق در جهت امنیت ایران و امنیت ایران در راستای امنیت عراق است.

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش به‌سزایی در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.

خضیرالخزایی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که عصر امروز(یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار میشود، به ایران سفر کرده است.