به گزارش افکارنیوز، محمدرضا صادق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دولت مصمم است شرایطی فراهم کند که رسانه‌ها به اخبار و اطلاعات صحیح دست پیدا کنند و در امر اطلاع‌رسانی موفق باشند، در مورد تغییرات صورت گرفته در روزنامه ایران نیز گفت: روزنامه ایران با گستره‌ای که دارا می‌باشد، یک مجموعه مطبوعاتی پرسابقه و موفق است و ۲۰ سال است که در عرصه رسانه تلاش می‌کند و امیدواریم که این رسانه با تغییراتی که در آن ایجاد شد، در راستای تحقق گفتمان اعتدال که مورد تاکید رییس جمهور است، هرچه بیشتر موفق باشد.

مشاور رییس جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به تاکید رییس جمهور جهت تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌ها آیا دولت سخنگو نیز معرفی خواهد کرد، با تایید این موضوع، گفت: ان‌شاءالله سخنگو معرفی خواهد شد و دولت تدابیری در ارتباط با تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌ها در دست اجرا دارد و این تدابیر را اتخاذ کرده و نتایج حاصله را نیز به رسانه‌ها اعلام خواهد کرد.

صادق همچنین در مورد روند انتخاب معاونین رییس جمهور گفت: همانطور که خود آقای رییس جمهور اعلام کردند در حال انجام بررسی‌های دقیق برای انتخاب همکاران خود در معاونت‌های مختلف هستند و ان‌شاءالله بعد از حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مشاور رییس جمهور در ادامه با تشکر از رسانه‌ها در جهت انعکاس اخبار دولت گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم اخبار مربوط به انتصابات رییس جمهور و مسائل مربوط به آن را از دفتر رییس جمهور پیگیری کنند و از گمانه‌زنی در این زمینه بپرهیزند.

صادق همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وزرای معرفی شده به مجلس از سوی رییس جمهور و کسب رای اعتماد توسط وزرا از سوی نمایندگان مجلس با ابراز خوش‌بینی نسبت به این امر و با بیان این‌که در ارتباط با این موضوع شاهد شرایط خوبی هستیم، گفت: ان‌شاءالله نمایندگان با رای اعتماد به وزرا زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که دولت یازدهم هرچه زودتر مستقر شود. ما نسبت به این موضوع خوشبین هستیم. با توجه به اهتمام و حسن‌ظنی که از سوی نمایندگان مجلس شاهد هستیم، امیدوارمی هرچه زودتر دولت یازدهم به طور کامل شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به معرفی وزرا از سوی رییس جمهور در مراسم تحلیف و با بیان این‌که برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کابینه در روز تحلیف معرفی شد، تصریح کرد: رفت و آمد و گفت‌وگوی وزرا با نمایندگان مجلس، نشان‌دهنده این است که فضای خوبی حاکم است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به تجربه و دانش و همچنین دیگر ویژگیهای وزرای معرفی شده و دقتی که رییس جمهور در این زمینه داشته است، گفت: امیدواریم این مسائل در هنگام تصمیمگیری مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.