اظهارات جدید وزیر پیشنهادی اطلاعات

به گزارش افکارنیوز،آیین یادواره ۱۷ شهید روستای جزینان شهرستان طالقان بعد از ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی برگزار شد.

علوی در این یادواره با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت موجب می شود عزت در جامعه باقی بماند.

وی گفت: ثابت شده که ملتهایی که از مرگ ترسیده اند زیر بار ذلت رفته اند؛ حال آنکه نگاه انسان به مرگ می تواند نقش موثری در عزت و سربلندی جامعه داشته باشد.

وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت اطلاعات برای دولت یازدهم با بیان اینکه در ادیان الهی و خاتم آن دین مبین اسلام تصویری دیگر از مرگ جلوه گر شده اند، اظهار داشت: انسان میل به جاودانگی دارد و همین امر سبب می شود که از مرگ بهراسد.

علوی افزود: در دین مبین اسلام مرگ به معنای پایان زندگی و بسته شدن پرونده هستی یک انسان نیست بلکه وسیله ای برای گذر از این دنیا است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه با تغییر در نگرش نسبت به مرگ دیگر هراسی از آن وجود ندارد، تصریح کرد: شهدا با نگرش عمیق خود نسبت به مرگ و میل به جاودانگی بهترین راه جاودانه ماندن را شهادت در راه خدا دیدند و با شور و شوق نیز به دیار باقی شتافتند.

وی اظهار داشت: ملتی که از مرگ نهراسد دشمن خود را خلع سلاح کرده است و امروز دشمنان ایران اسلامی عملا خلع سلاح شده اند، زیرا ملت ایران با درس گرفتن از مکتب عاشورا شهادت را بزرگترین سعادت خود می دانند.

طالقانی ها باور عمیقی به آخرت دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت یازدهم در ادامه، از طالقان به عنوان شهرستانی که فرهنگ شهادت در آن به خوبی نهادینه شده است یاد کرد و تقدیم ۶۱۴ شهید نسبت به جمعیت این شهرستان را نشان از باور عمیق این مردم به آخرت دانست.

علوی از افتخارات شهرستان طالقان را حضور ۲۴ تن از یاران حضرت مهدی(عج) را در این شهرستان دانست و گفت: حضور در این منطقه برای ما سعادت است و خداوند بهترین عیدی را در عید سعید فطر به ما داد.

وزیر پيشنهادی اطلاعات دولت يازدهم در پایان یادواره شهدا از پدران شهدا و خانواده آنان دلجويی كرد.