سبحانی‌نیا: برنامه هیئت‌رئیسه برای " لابی‌گرها "

به گزارش افکارنیوز،حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه چگونگی حضور رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی در جلسه رأی اعتماد، گفت: هیئت رئیسه برنامه‌های چگونگی ورود رئیس جمهور، وزرا و همراهان آن‌ها را برای شرکت در جلسه رأی اعتماد تنظیم و ساماندهی کرده است.

وی در همین زمینه افزود: هیئت رئیسه از حضور افراد متفرقه و غیر ضرور برای شرکت در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، ممانعت به عمل می‌آورد و در واقع تعداد مشخصی از افراد باید در جلسه رأی اعتماد همراه وزرا در مجلس حضور یابند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزرا باید با تعداد مشخصی برای شرکت در جلسه رأی اعتماد در مجلس حضور داشته باشند؛ این برنامه‌ای است که هیئت رئیسه تدوین و آن را اعلام کرده و هماهنگی‌هایی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اینکه قرار شده رئیس مجلس هیئتی را برای همراهی وزرای پیشنهادی در مجلس مأمور کند را تکذیب کرد و افزود: در هیئت رئیسه سه نفر ناظر فعالیت می‌کنند که وظیفه آن‌ها ساماندهی و تنظیم ورود و خروج‌‌هاست تا مجلس گرفتار افراد اضافه نشده و بتواند برنامه رسیدگی به رأی اعتماد به وزرا را در فضای خوبی دنبال کند، اما اینکه هیئت خاصی چنین کاری را انجام دهد، این‌طور نیست.

وی ادامه داد: در هیئت رئیسه وظایف مجموعه‌های اعضا مشخص است و ناظرین در هیئت رئیسه که سه نفر هستند، ورود و خروج و ساماندهی حضور رئیس جمهور، وزرا و همراهان‌شان را بر عهده دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تأکید کرد: معمولاً سیاست‌گذاری ورود و خروج‌ها و جلوگیری از ترافیک و شلوغی در فضای عمومی مجلس بر عهده هیئت رئیسه است که این هیئت نیز تقسیم کار کرده و در صورت لزوم اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

** فقط کسانی که وزرای پیشنهادی معرفی‌ می کنند، می‌توانند به صحن بیایند


حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در ادامه اظهارداشت: وزرای پیشنهادی که برای جلسه رأی اعتماد در مجلس حضور می‌یابند، خودشان افراد خاصی را مشخص می‌کنند و فقط آن‌ها می‌توانند در روزهای راعتماد به مجلس بیایند. ناظرین هیئت‌رئیسه از ورود افرادی که از کانال‌های مختلف تلاش می‌کنند که به مجلس بیایند و لابی‌گری کنند، جلوگیری می‌کنند و در واقع هیئت رئیسه از ورود افرادی که حضورشان در فضای مجلس ضروری نیست، ممانعت می‌کند.

وی در ادامه به همراهان رئیس جمهور برای جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی که فردا در مجلس برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: اینکه چه کسانی با رئیس جمهور برای شرکت در جلسه علنی و رأی اعتماد به وزرا در مجلس حضور یابند، بر عهده رئیس جمهور است، اما معمولا مشاورین و معاونین و یا وزرا در صحن علنی حضور می‌یابند.

** تعداد همراهان رئیس جمهور مشخص است


عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تعداد همراهان رئیس جمهور مشخص است و مشاورین، معاونین و وزرا می‌توانند همراه او در جلسه رأی اعتماد حضور یابند و هیچ منعی وجود ندارد.

حجتالاسلام سبحانینیا در پایان گفتوگو به زمان دقیق تعطیلات تابستانی نمایندگان اشاره و خاطرنشانکرد: بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی تا پایان این هفته انجام میشود و هفته آینده هفته کاری در حوزه انتخابیه است. پس از آن مجلس دو هفته جلسه علنی دارد و سپس تعطیلات تابستانی نمایندگان از ۱۵ شهریور و به مدت دو هفته آغاز میشود.