علوی شخصیتی تحصیلکرده، خلاق و با تفکر باز است

به گزارش افکارنیوز،جواد هروی نماینده قائنات در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار داشت: بنده با توجه به اینکه برخی اشاره کرده‌اند که برخی از نمایندگان جلساتی را با آقای علوی گذاشته‌اند، اعلام می‌کنم که هیچ جلسه و نشست خاصی در این زمینه را با وی نداشته‌ام و اگر امروز در مورد شخصیت آقای علوی صحبت می‌کنم، صرفا به دلیل شخصیت و شأن والایی است که وی از آن برخوردار است.

وی افزود: شاید امروز یکی از نخستین دفعاتی است که قرار است شخصیتی توانا، تحصیلکرده و دارای مدارج دانشگاهی دکترای حقوق اسلامی برای ریاست یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور منصوب شود که در نوع خود بی‌بدیل است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ‌ همواره در تاریخ این نکته وجود داشته که هرگاه یک مملکت از فضای امنیتی برخوردار شود، چرخه اقتصاد، بازرگانی و تولید رشد کرده و به حرکت در آمده است، بنابراین جای تشکر که آقای روحانی شخصیتی تحصیلکرده، آگاه و با سوابق بسیار خوب را به مجلس معرفی کرده است.

هروی تصریح کرد: با توجه به آشنایی که از برنامه‌های آقای علوی دارم وی انسانی با تفکر باز و خلاق است و نمی‌دانم چرا ما همیشه این حق را از وزارت اطلاعات می‌‌گیریم که وزیر اطلاعات نباید یک شخصیت پخته، کاردان، و تحصیلکرده و آن هم در زمینه تخصص خود باشد، حال که این اتفاق رخ داده من احساس می‌کنم که حواشی این قضیه بسیار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان اشاره کردند که آقای علوی سوابق اطلاعاتی ندارد، ادامه داد: در این زمینه باید گفت که تاکنون کدام یک از وزرای اطلاعات پیشین در آغاز کار خود از سوابق اطلاعاتی برخوردار بوده‌اند که وی هم از این جمع مستثنی باشد.

نماینده قائنات با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: آقای علوی در بحثسوابق خود عضویت کمیسیون خاص تدوین قانون در اداره اطلاعات، معاونت نظارت و بازرسی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و چهار دوره نمایندگی در مجلس را داشته‌اند که به عنوان پیشینه قوی برای وی محسوب می‌شود.

وی گفت: ‌برخی از دوستان اشاره کردند که سوابق وی به گونه‌ای است که متصل به بحثاطلاعات نمی‌تواند باشد و تعجب من از دوستانی است که به عنوان مخالف صحبت می‌کنند این است که چرا نباید وزیر اطلاعات ما یک شخصیت جامع، تحصیلکرده و با این سوابق باشد.

هروی ادامه داد: در بحثمسائل خارجی آنچه که امروز در فضای بین‌المللی ما را دچار تحریم کرده مسلما قضایای مختلفی دست داشته، اما دو عامل اصلی در این قضیه وجود دارد که نقش اصلی را در این قضایا دارد.

وی افزود: یکی فتنه‌ها و دسایسی است که دولت‌های بیگانه برای سرکوب استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند و این امری طبیعی است، چراکه ما با گذشت ۳۴ سال همواره سعی کرده‌ایم که استقلال خود را با چنگ و دندان حفظ کنیم و نگذاریم که به ناموس و غیرت ما تجاوز شود.

هروی اضافه کرد: اما بحثاساسی دیگر که معمولا کمتر به آن توجه می‌شود، بحثعدم برخورد مناسب دستگاه اطلاعاتی کشور در این قضایا بوده که همیشه آن را فاکتور گرفته‌ایم، در حالی که این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده‌ای که در مناطق محروم کشور حضور دارم، در بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در مناطق مرزی و محروم وجود دارد، متأسفانه رنگ و بوی اداره اطلاعات بسیار ضعیف بوده و چه اشکالی دارد که یک وزیر خلاق و توانا بیاید و بتواند مشکلاتی را که در مناطق مختلف وجود دارد را جبران کند.

نماینده قائنات با بیان اینکه عدم انتقال صحیح اطلاعات درست به مرکزیت کشور از عمده مشکلات این وزارتخانه است، گفت: متأسفانه وزارت اطلاعات معمولا خیلی به این مسائل توجه نمی‌‌کند و این مسئله در واقع نتیجه‌ای جز بی‌عدالتی و عدم بازتاب دقیق و صحیح در کشور به دنبال نخواهد داشت.

هروی در پایان یادآور شد: امروز بسیاری از ضرباتی که بر پیکر نظام نواخته میشود به دلیل این است که ما نتوانستیم آنگونه که بایسته و شایسته است یک وزیر اطلاعات خلاق، تحصیلکرده و با تفکر باز را در این پست بگذاریم تا بتواند از این مقوله دفاع درست را به عمل آورد.