آقامیری: کلیات کابینه مورد تأیید است

به گزارش افکارنیوز،حجت‌الاسلام سید محمدرضا آقامیری عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: کشور در شرایط حساس قرار دارد بنابراین باید با رئیس جمهور همکاری داشت.

وی افزود: کلیات کابینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی مورد تایید است اما سلیقه‌های مختلفی نیز در مجلس حضور دارند بنابراین ممکن است از بین ۱۸ وزیر پیشنهادی ۲ الی ۳ نفر آنها نتوانند رأی اعتماد بگیرند که این اتفاق امری طبیعی است.

عضو هیئت منصفه مطبوعات با تأکید بر اینکه مجلس و دولت باید با همدیگر همکاری داشته باشند گفت: شاید چندین وزیر در گذشته دچار افراط و تفریط شده و یا سابقه درخشانی نداشته باشند.

این عضو شورای فیلترینگ در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که در فتنه سال ۸۸ مشارکت و نقش داشته‌اند می‌توانند در کابینه حضور داشته باشند تصریح کرد: آنهایی که در فتنه نقش داشتند به نظر من نمی‌توانند مورد تایید باشند و البته باید ثابت شود و اسنادی نیز موجود باشد چراکه فتنه سال ۸۸ تقابل با نظام است اما به این راحتی‌‌ها نیز حضور یا عدم حضور در فتنه ثابت شدنی نیست.

وی ادامه داد: اگر اسنادی برای حضور وزرای پیشنهادی در فتنه موجود باشد قطعا صلاحیت حضور را ندارند.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس باید تصمیمگیری و یک مطالعه کمی و کیفی در مورد خدمات وزرای پیشنهادی صورت دهد و به شایستگان رأی اعتماد دهد و انتظار از مجلس این است که صالحان را برگزیند.