چه شد که زنگنه رای آورد؟

به گزارش افکارنیوز،یکی از نمایندگان مجلس پس از اعلام آرا اظهار کرد که جو مجلس این خبر را می‌داد که بیژن زنگنه نمی‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد اما پس از سخنان رئیس‌جمهور جو حاکم بر مجلس عوض شد و نمایندگان مجلس به سخنان رئیس‌جمهور اعتماد کردند و رای مثبت به وزیر پیشنهادی نفت دادند.

احمد آریایی‌نژاد یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتخاب زنگنه به عنوان وزیر نفت، به تاثیر لابی‌گری در مجلس اشاره کرد و گفت: سبک دفاع موافقان و همچنین انتقاد مخالفان در انتخاب ایشان تاثیر به‌سزایی داشت.

وی افزود: همانطور که بر دولت واجب است تا از رای مجلس تمکین کند، مجلس نیز باید از آرای اخذ شده تمکین کند و مساله‌ای که اکنون حائز اهمیت است، افزایش قدرت نظارت مجلس بر کار وزارتخانه‌هاست.

آریایی‌نژاد بر ضرورت افزایش دقت و توجه مجلس و سایر نهادهای پیگیر بر تمام وزارتخانه تاکید کرد و افزود: نمایندگانی که موفق به اخذ رای شدند اکنون رسما وزیرند و در مورد آقای زنگنه امیدواریم قدرت اجرایی و تجربه بالای ایشان در اداره این وزارتخانه موثر واقع شود.

بر اساس این گزارش، مهندس بیژن نامدار زنگنه شامگاه پنجشنبه با اخذ ۱۶۶ رای موافق، ۱۰۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به عنوان وزیر نفت از مجلس رای اعتماد گرفت.