افكار نيوز - آنطور که پایگاههای خبری و وبلاگهای افغان گزارش کردهاند در این مراسم که با دعوت از رقاصهها و خوانندهها همراه بوده، از ریچارد هالبروک نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و دیگر نمایندگان خارجی نیز دعوت، و مشروبات الکلی در جریان مراسم سرو شده است

به گزارش سرویس بین‌الملل " افکار "، برخی کاربران اینترنتی افغان با انتشار این تصاویر، اعتراض خود را نسبت به این اقدام سفیر اعلام کرده‌اند. یکی از کاربران در مطلبی با عنوان " سفارت افغانستان در واشنگتن دی‌سی: محل خوشگذرانی سفیر کبیر، یا نمایندگی سیاسی افغانستان!؟ "، آورده است: " هموطنان گرانقدر شما بیننده تصاویری از اعمال غیراسلامی، غیراخلاقی و غیرافغانی یک سفیر هستید که در کشور اسلامی‌اش روزانه حداقل صدها خانه ویران، صدها زن بیوه و هزاران طفل یتیم می‌شوند. هزاران انسان اعم از مرد و زن و پیر و جوان و کودک در این ماه مبارک رمضان شب‌ها گرسنه می‌خوابند و بعضی‌ها حتی سقفی هم بر سر خود ندارند. "



عبدالستار خواصی نائب رییس مجلس عوام افغانستان نیز ضمن درخواست برکناری سفیر این کشور در آمریکا، خطاب به وی اعلام کرده است: " آقای سفیر… شما مشغول رقص با شراب و زنان هستید و مردم افغانستان در حال رقص در سیل و خون خود! "



طیب جواد از سال ۲۰۰۳ سفیر افغانستان در ایالات متحده آمریکا و همچنین سفیر آکرودیته افغانستان در برزیل، مکزیک، کلمبیا و آرژانتین بوده است.

/ ب +