نقدی: سکوی اول پهلوانی متعلق به ملت ایران است

به گزارش افکارنیوز،سردار محمدرضا نقدی در مراسم روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی که با حضور مسئولین، ورزشکاران و قهرمانان برگزار شد، گفت: در دنیا قهرمانان زیادی آمدند و رفتند، ولی آنچه مانده و دل ملت‌ها را به خود جلب می کند نام پهلوانان است که می درخشد هرچند به ظاهر قهرمانانی بزرگتر از آنها وجود داشته باشد.

نقدی شهرت پوریای ولی و تختی را به دلیل روح پهلوانی و جوانمردی این افراد دانست و تصریح کرد: اگر این روح پهلوانی با ورزش و کسب قدرت و اقتدار همراه باشد، ارزش است و عناوین و مقام ها را ماندگار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت تسلط بر نفس در ورزش و در همه عرصه‌ها افزود: امروز ایران قهرمانان بسیاری دارد و ورزشکاران عزیزی که برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین از مسابقه با رژیم غاصب خودداری می‌کنند از جمله مصادیق بارز عنوان پرافتخار پهلوانی هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین سکوی اول پهلوانی را متعلق به ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز سکوی اول پهلوانی متعلق به ایران است چراکه در راه دفاع از حق و عدالت و آزادی نوع بشریت، سختی های بسیاری را متحمل می شود تا اسلام بر عالم حاکم شود.

وی با بیان این‌که امیرالمونین(ع) درس پهلوانی و فداکردن خود برای حقایق بزرگتر را می آموزد، اظهار کرد: این آموزه‌ها از حضرت علی(ع) آموخته شده است که قدرت و توانایی جسمی را با سختی‌ها و مرارت‌ها برای حفر چاه و آبادی نخلستان ها بکار می‌گیرد، اما ایشان هیچ استفاده شخصی نکرده و آنرا به مستمندان وقف می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: انسان های حقیر و کوچک، همه چیز را برای خود می خواهند و اگر به قدرتی برسند مظلومین را فراموش می کنند لذا تکلیف امروز ما این است که روح جوانمردی و پهلوانی را به یاد ملت های دنیا بیاوریم تا کسانی که راه را گم کرده اند به راه بازگرداند.

وی در ادامه بیان کرد: این روح پهلوانی، احساس وظیفه را مبنی بر تلاش برای قهرمانی کم نمی‌کند، بلکه بیشتر می‌کند تا ملت ایران به قله های بالاتری دست یابد؛ چراکه شایسته قهرمانی‌های بزرگتر در دنیا است.

نقدی در پایان با تقدیر از مدیران ورزشی کشور که طی چند سال اخیر ورزش قهرمانی را ارتقا دادهاند، تصریح کرد: همه باید به دولتی که امروز روی کار آمده کمک کنیم تا این مسیر پیروزی های ورزشی ادامه یابد و این ارزش های حاصل از روح آزادگی و تقوا و دیانت ورزشکاران حفظ و بلکه رشد بیشتری داشته باشد.