حذف افراد پیگیر پرونده کرسنت

به گزارش افکارنیوز،مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیژن نامدار زنگنه توصیه کرد در انتصابات این وزارتخانه عجله نکند.

وی اضافه کرد: حتی من روز جمعه شنیدم برخی از افراد مانند آقایان خالقی، اعتصامی و شاه‌میرزایی که پرونده کرسنت را دنبال می‌کردند از این پرونده کنار گذاشته شده‌اند.

رئیس کمیسیون انرژی خانه ملت با یادآوری اینکه بیژن زنگنه در مجلس قول داد که با فساد برخورد کند، تصریح کرد: با توجه به آن قول، توقع نبود وی با عجله و شتاب درباره عزل و نصب‌ها تصمیم‌گیری کند.

میرکاظمی عزل و نصب ها را حق یک وزیر دانست و در عین حال گفت: نباید انتصابات جهت‌دار باشد؛ البته با توجه به اینکه در برخی مباحثمانند پرونده کرسنت فساد وجود دارد و ما از آن مطمئنیم. انتظار این بود که آقای زنگنه با این فساد مقابله کند و مفسدان آن را به سیستم قضایی معرفی نماید.

وی با تاکید بر اینکه رفتار وزیر نفت با قول‌هایش در مجلس منافات دارد، خواستار توجه بیشتر بیژن زنگنه به انتصابات این وزارتخانه شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ایم مهدی هاشمی در این روزها در وزارت نفت حضور فعال دارد. آیا این موضوع درست است؟ گفت: در برخی از پرونده ها نسبت به بعضی اسامی نگرانی وجود دارد؛ در پرونده‌هایی مانند استات اویل، توتال و کرسنت.

وی در پایان گفت: نگرانی مجلس این بود که نکند افرادی وارد حوزه اوضاع اقتصادی شوند که مفسده به دنبال داشته باشد.