به گزارش افکارنیوز؛ کمتر از ۱۵ روز تا تعیین شهردار تهران زمان باقی مانده و در این مدت رایزنی ها برای کسب آرای بیشتر به اوج خود رسیده است. در بین افراد مطرح می توان مهمترین گزینه اصلاح طلبان را محسن هاشمی دانست که همین چند سال پیش به دلیل اختلاف با محمود احمدی نژاد مجبور به ترک ساختمان متروی تهران شد.

عقبه نه چندان مطلوب محسن هاشمی سبب شده است تا مخالفت اصولگرایان سدی در برابر وی ایجاد کرده و کور سوی امیدی که در دل اصلاح طلبان شورای شهر باقی مانده است را رو به خاموشی ببرد.

در این بین تعیین گزینه دوم برای تصدی سمت شهردار از سوی اصلاح طلبان دور از ذهن نیست اما این گزینه دوم باید گزینه ای باشد که آرای اصولگرایان را نیز به سوی خود جلب کند در غیر اینصورت شکست اصلاح طلبان درتعیین شهردار تهران قطعی است.

در بین گزینه هایی که اخیرا از سوی اصلاح طلبان بر سر زبانها افتاده است چند چهره بیشتر خود نمایی می کند:

نیکزاد:

وی وزیر مسکن و شهرسازی دولت احمدی نژاد است و چهره شاخص خود را در ساخت مسکن مهر بدست آورد. علی نیکزاد اولین وزیر راه و شهرسازی ایران است. نیکزاد پیش از بدست آوردن رای اعتماد برای پست وزارت راه و شهرسازی، وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه در دولت دوم محمود احمدی نژاد بود.

نیکزاد از گزینه هایی است که اصولگرایان به قدرت وی در حوزه عمرانی ایمان دارند واصلاح طلبان نیز به امید تعامل با وی در حال رایزنی و مطرح کردن وی برای شهرداری تهران هستند. نیکزاد در پروزه مسکن مهر، شهرهای جدید پرند و پردیس و خطوط مترو برون شهری به ویژه متروی پرند کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

سعیدی کیا:

محمد سعیدی کیا در سال ۱۳۲۵ در اصفهان متولد شد. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته راه و ساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران دریافت کرد. محمود احمدی نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ وی را برای تصدی وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کرد و پس از تایید مجلس این وزارت را در اختیار گرفت.

سعیدی کیا نیز عملکرد موفقی در حوزه عمرانی از خود به جای گذاشته است. در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شده و ثبت نام کرد اما در فرآیند بررسی صلاحیت ها، صلاحیت وی برای تصدی سمت ریاست جمهوری احراز نشد.

محمود ایلخان:

وی در سابقه کاری خود شهردار سابق منطقه ۷ شهرداری تهران را دارد و فعلا رئیس سازمان نقشه برداری کشور است.