ظریف: هدف از انتخاب سخنگوی زن تبلیغاتی نبود

به گزارش افکارنیوز،دکتر «محمد جواد ظریف» روز یکشنبه در مراسم معارفه افخم هشتمین سخنگوی وزارت امور خارجه و نخستین سخنگوی زن در دستگاه دیپلماسی افزود: از قدیمی ترین کارشناس حوزه رسانه در دستگاه دیپلماسی که از خوش حادثه متعلق به طبقه نسوان است، تقاضای همکاری کردم.

وی یادآور شد: استفاده از تمام توانمندی ها در دستگاه های اجرایی وظیفه غیرقابل تردید هر دولتی است و نمی توانید نیمی از جامعه را که همانا زنان هستند نادیده بگیرید، چراکه اگر این کار را انجام دهید به ضرر خود عمل کرده اید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در طول سال های تدریس همیشه بهترین دانشجویان من، خانم ها بودند و امروز بسیار خوشبخت هستم که در جمع همکارانم در وزارت امور خارجه و همکاران رسانه های داخلی و خارجی یک واقعه مهم و تاریخی را در دستگاه دیپلماسی آغاز می کنیم.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه کارگزاران سیاست خارجی را شفافیت و پاسخگویی عنوان کرد و افزود: ارتباط کارگزاران سیاست خارجی با مردم از طریق رسانه ها اعم از تصویری، نوشتاری و دیجیتالی نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند.

وی، انعکاس واقع بینانه و منصفانه واقعیات مربوط به سیاست خارجی را از وظایف رسانه ها دانست و تصریح کرد: چون اعتقادی به حاصل جمع صفر در سیاست خارجی ندارم، لذا رسانه های داخلی و خارجی در این وظیفه با یکدیگر تفاوتی ندارند.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین اظهارداشت: درک واقعیات و جلوگیری از پیشرفت تفکرهای جنگ طلبانه منحصر به رسانه های داخلی نیست بلکه رسانه های داخلی و خارجی هر دو در قبال بشریت و نسل های آینده وظیفه دارند تا به درک بهتر واقعیات کمک کنند.

ظريف با بيان اين كه بهترين خبر، خبر منفي نيست؛ يادآور شد: بايد تلاش كنيم فضاي همكاري تفاهم آميز ايجاد شود و تفاوت ديدگاه ها به بهترين شكل منعكس شود تا تضارب آرا بوجود آيد و از اين طريق از نقطه ضعف ها كاسته شود.