بروجردی: ایران مذاکره با آمریکا را رد کرده است

به گزارش افکارنیوز،" علاء الدین بروجردی " رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه " المیادین " لبنان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی وبسیاری از کشورهای عربی به دنبال فتنه انگیزی در سوریه هستند.

وی در ادامه از فشارهای خارجی به آمریکا بویژه از سوی عربستان سعودی در راستای اتخاذ تصمیم برای جنگ علیه سوریه خبر داد واضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را با هرگونه تجاوز به سوریه ابراز داشته واستفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می کند.


" بروجردی " در ادامه از جدیت " بشار اسد " رئیس جمهور سوریه در پاسخ به هرگونه حمله نظامی احتمالی به خاک این کشور خبر داد وگفت: وزیر امورخارجه عربستان بر اتخاذ موضعی که با موضع کشورهای عربی واسلامی مطابقت نداشته، اصرار دارد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تکذیب اخبار برخی رسانه ها در خصوص پیشنهاد " جفری فلتمن " به ایران تصریح کرد: " فلتمن " هیگونه پیشنهاد واضحی برای قرار داد با ایران بر سر بحران سوریه ارائه نداده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین اظهار داشت: آمریکا چندین بار خواستار مذاکره با ایران شده اما ایران به دلیل نامطمئن بودن از مواضع آمریکا آنها را رد کرده است.

وی همچنین از اعزام هیئتی از انگلیس به ایران برای ازسرگیری روابط میان دو کشور خبر داد.