سمت جدید عارف مشخص شد

به گزارشافکارنیوز،محمدرضا عارف شنبه شب دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته و در این دیدار معاون اول رییس جمهور اصلاحات پیشنهاد رییس مجمع تشخیص مصلحت برای جانشینی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک را پذیرفته است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، جانشین وی تعیین نشده بود.

قرار است حکم ریاست محمدرضا عارف طی دو سه روز آینده توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی صادر شود. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از آغاز به کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بود.

محمدرضا عارف از سیاستمداران اصلاح طلب کشور که سابقه ریاست دانشگاه تهران، وزارت پست، تلگراف و تلفن، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و معاون اولی رییس جمهور را در دولت های گذشته در کارنامه خود دارد و یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد بود که در هفته پایانی از ادامه رقابت ها انصراف داد.

عارف در چند دوره اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای حقیقی این مجمع منصوب شده است.

به نظر می رسد انتصاب عارف به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به دو منظور دلجویی از وی برای انصراف از رقابت های انتخاباتی و دیگری استفاده از نیروهای اصلاح طلب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.