به گزارش افکارنیوز، جلیل جعفری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این جلسه اهداف و برنامههای کمیسیون در چهار محور به صالحی ارائه شد که اولین و مهمترین آن تولید برق از فعل و انفعالات هستهای بود که با توجه به برنامه بلندمدت و همچنین مطالعات صورت گرفته در این حوزه، تولید برق هستهای در کشور باید به ۲۰ هزار مگاوات برسد.

وی افزود: دومین هدف ترسیم شده توسط کمیسیون، بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای در بخش درمان، کشاورزی و صنعت است که لازمه این کار، توسعه راکتورهای هسته‌ای تحقیقاتی و توسعه شتابگرهای کوچک بیمارستانی و شتاب‌دهندگان بزرگ است که به تولید رادیوداروها می‌پردازند.

رئیس کمیته انرژی هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: محور سوم، بهره‌مندی از چرخه کامل سوخت هسته‌ای برای تولید میله‌های سوخت هسته‌ایست که در داخل راکتور نیروگاه به کار می‌رود و در محور چهارم نیز بر نقش انرژی هسته‌ای و ساخت تجهیزات هسته‌ای در کارخانجات کشور تأکید و انرژی هسته‌ای به عنوان سکوی پرتاب صنعت کشور و ارتقا آن دانسته شد.

جعفری خاطرنشان کرد: مقرر شد تا برنامههای عملیاتی سازمان انرژی اتمی در چارچوب مشخص شده توسط کمیسیون تدوین و کمیسیون نیز وظیفه نظارتی خود در این بخش را انجام دهد.