آمریکا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خود را تغییر داد

به گزارشافکارنیوز،اسماعیل جلیلی درباره تغییر در تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و آمریکا، گفت: فعالیت در حوزه مسائل هسته ای یک فعالیت جمعی بوده و همه نهادهای مرتبط در این باره باید فعال باشند، این درحالی است که مسئول پیگیری مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم به وزارت امورخارجه محول شده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا وهفتکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی تغییراتی درتیم مذاکره کننده هسته ای ایران به وجود آمد، در طرف مقابل هم تغییراتی ایجاد شد تا آنها به توانند به اهداف خود درپایان این مذاکرات دست پیدا کنند، اما مهم رویکرد ایران دراین مذاکرات بوده که همانا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تصریح کرد: قطعا روسیه و هر کشوری که رویکرد ایران را در حوزه فناوری هسته ای صلح آمیز تشخیص دهد در جهت تقویت سیاست های توسعه طلبانه ایران گام بر می دارد، خوشبختانه روسیه تا امروز این رویکرد را در دستور کار قرار داده و از مواضع ایران دفاع کرده است، درعین حال ایران هم از مواضع روسیه به طور حتم پشتیبانی وحمایت خواهد کرد.

جلیلی افزود: با توجه به دیپلماسی نرم دولت یازدهم انتظار می‌رود که متحدان درجهت تقویت سیاست های ایران حرکت کنند.

وی درباره آینده مذاکرات هسته ای تصریح کرد: رویکرد ایران در این دوره ازمذاکرات رویکرد برد - برد برای هر دو طرف مذاکره کننده است، ما امیدوار هستیم که غرب و اعضای ۱ + ۵ اهداف ایران را به خوبی درک کند، هرچند که رویکرد کشورهای ظالم و استکباری همیشه نشان داده که به دنبال افزایش مزیت نسبی خود در دنیا هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: غرب و آمریکا باید بدانند که دنیای امروز دنیای انحصاری ویک طرفه نیست، بلکه تلاش و تعامل برای حفظ روابط بین الملل ازاهمیت به سزایی برخورداراست.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بیان کرد: مذاکرات آتی ایران با اعضای۱+۵ به طورحتم می تواند درروابط ایران و آمریکا موثرباشد، اما این موضوع نباید دستاویزی برای آمریکا و متحدانش درمباحث هسته ای شود.