تلاش سایت هاشمی برای تشکیک در برگزاری نماز جمعه!

به گزارشافکارنیوز،پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی آخرین روز هفته گذشته و در هنگامه سکوت خبری رسانه های داخلی، با بازنشر برخی سخنان گذشته هاشمی رفسنجانی با موضوع نمازجمعه و ائمه جمعه که مشخص نیست در آن زمان با چه انگیزه ای بیان شده اند، تلاش دارد تا هاشمی را به صحنه نمازجمعه برگرداند؛ آن هم با تلاشی که از آن بوی ناپاکی به مشام می رسد!

سایت اختصاصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حال حاضر مصلحت را در آن دیده تا با اسم دفاع از حقوق مردم، ارکان انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرد، در نقل قولی از آیت الله هاشمی آورده: شیعه در طول تاریخ اهمیت چندانی به نمازجمعه نمی داده است!

این پایگاه اطلاع رسانی با طرح این سؤال که " چرا اکثریت مردم در نمازجمعه شرکت نمی کنند؟ "، سعی در القای این مطلب دارد که از زمانی که ائمه جمعه دیگر از وی در منابر نمی گویند، رغبت مردم به حضور در نمازهای جمعه کمرنگ شده است.

جالب اینکه پایگاه مذکور اصل را بر عدم حضور مردم در نمازهای جمعه گذاشته و سپس برای این عدم حضور به دنبال علت می گردد. از آنجایی هم که علت عدم حضور مردم در نمازهای جمعه، وابستگی خطبای جمعه به حکومت است، درنتیجه باید افرادی برای مردم خطبه بخوانند که همواره از اصول اعتقادی نظام انتقاد کنند!


به نظر می رسد رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام صلاح می دانند که ائمه جمعه خطبه هایی شبیه به آخرین خطبه وی در سال ۸۸ برای مردم بخوانند! انتظاری که بسیار بعید می نماید.

ایشان با انتقاد ضمنی از ائمه جمعه منصوب از سوی رهبر معظم انقلاب و حکومتی خواندن امامان جمعه، تأکید کرده اند که نمازهای جمعه نباید سیاسی باشد؛ بلکه باید به موضوعات اساسی مسلمانان رسیدگی شده و برای ایجاد وحدت و تفرقه زدایی میان آنها تلاش شود! این نکته لازم به یاد آوری است که مشخص نیست هاشمی رفسنجانی در زمان ایراد خطبه در نمازهای جمعه تا چه میزان برای ایجاد وحدت میان مسلمانان در خطبه های خود تلاش کرده بود؟!

شاید این نوع سخن گفتن، نوعی جمله معترضه و کنایه به ساحت مقدس رهبری نظام هم باشد؛ چرا که ائمه جمعه مراکز استان ها را رهبری معظم انقلاب مستقیما و شهرستان ها نیز با انتخاب ستاد برگزاری نمازجمعه از نهادهای تحت نظر رهبری و تأیید ایشان به طور ضمنی و غیرمستقیم برگزیده می شوند. بنابراین اگر مردم به نمازجمعه نمی آیند، از نظر آقای هاشمی به این معناست که می خواهند به بالاترین مقام نظام اعتراض خودرا نشان دهند! نیتی که سایت شخصی ایشان با زیرکی خاصی سعی در القای آن به مخاطب دارد.


چینش اخبار سایت مذکور به نوعی است که سخنان تاریخی آیت الله هاشمی درباره دلایل عدم حضور مردم در نمازهای جمعه را با سخنان روحانی ـ در جمع ائمه جمعه سراسر کشور ـ در خصوص لزوم غیردولتی بودن امامان جمعه، در کنار یکدیگر قرار داده تا این مسأله به ذهن مردم متبادر شود که روحانی نیز با هاشمی در خصوص دولتی و حکومتی بودن امامان فعلی جمعه هم فکر و هم نظر است!