مجلس به توفیقی رای نخواهد داد

به گزارشافکارنیوز،عطاءالله سلطانی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ قطعا اگر آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهاد این وزارتخانه به مجلس معرفی شود، نمایندگان به وی رای نخواهند داد.

وی اقدامات جعفر توفیقی را عاملی برای را‌ی نیاوردنش دانست و اظهار داشت: ‌ مشخص است برخی از اقدامات آقای توفیقی در واقع برای وزیر بعدی انجام می‌شود، توفیقی به نوعی جاده‌صاف‌کن وزیر بعدی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سخن امروز نمایندگان و منتقدان عزل و نصب‌ها در آموزش عالی کشور فقط چند تغییر ساده نیست، تصریح کرد: آقای توفیقی در سخنانشان خود را با وزیر دولت قبل مقایسه کردند، درحالی که اکنون آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم است و باید به قواعد تن دهد اما وی با اقداماتش نشان داد که انسان قانون‌‌مداری نیست.

سلطانی، جعفر توفیقی را فردی جناحی توصیف کرد و با بیان اینکه سرپرست وزارت علوم در عملکرد جناحی خود افراطی رفتار می‌کند، گفت: از اصحاب علم و فرهنگ انتظار می‌رود که اعتدال را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید مجدد بر اینکه جعفر توفیقی در صورت معرفی به مجلس نظر مثبت نمایندگان را کسب نخواهد کرد، اظهار داشت: شاید خود آقای توفیقی نیز بر این نکته آگاه باشند و شاید همین آگاهی باعثشده که رایزنی‌هایی را برای کسب نظر نمایندگان انجام دهد اما وی باید بداند که اینگونه اقدامات سودی برایش ندارد.

سلطانی همچنین با انتقاد از تلاش برای تغییر رئیس دانشگاه آزاد یادآور شد: پس از حدود ۳۰ سال رئیس این دانشگاه طبق یک فرآیند قانونی تغییر کرد، با توجه به اینکه تغییر رئیس این دانشگاه به تغییر دولتها مرتبط نیست نباید شاهد انجام اقداماتی در زمینه تغییر آقای دانشجو باشیم.