به گزارشافکارنیوز،عصر امروز جلسه فوق العاده اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس این دانشگاه برگزار می‌شود. این جلسه به درخواست چهار تن از اعضای هیات امنا صورت می‌گیرد.

بحثو تصمیم‌گیری در مورد اموال مازاد، اصلاح ترکیب وظایف و اختیارات هیأت امنای استانی، بررسی و تصمیم در خصوص پرونده‌های مهم حقوقی علیه دانشگاه آزاد، بررسی ابهام تراز مالی تلفیقی بودجه سال گذشته این دانشگاه و برخی موارد دیگر از جمله مواردی است که قرار است در این جلسه مورد بررسی اعضا قرار گیرد، مسائلی که عمدتا برگرفته از ۲۴ سوالی است که در نامه‌ای در روز آخر کار دولت دهم از سوی دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری به صورت آنی فرهاد دانشجو ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اخیرا اعلام کرده است پاسخ عمده سوالات این نامه به قدری واضح است که با چند مکاتبه قابل پیگیری است و این جلسه را زمینه‌ای برای عزل خود به دلیل تغییر رویکرد فضای سیاسی کشور و تغییر نگاه ترکیب اعضای هیات امنا دانسته است.

هیات امنای دانشگاه آزاد د رحال حاضر دارای ۹ عضو شامل آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، جعفر توفیقی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، حمید میرزاده، فرهاد دانشجو، حجت‌الاسلام محمدیان، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی است، برای عزل رییس دانشگاه نیاز به رای شش نفر از این اعضاست.

این جلسه امروز ساعت ۱۷ در در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام نظام برگزار میشود.