زمانی: انتقال هدایای ریاست‌جمهوری به ساختمان لادن غیرقانونی بود

به گزارشافکارنیوز،سید جواد زمانی گفت: از نظر قانونی صرف تشکیل جلسه کسانی که روزگاری با هم کار می کرده اند مانعی ندارد اما خروج هدایای دولتی از دفتر رییس جمهور و انتقال آن به دفتر رییس جمهور سابق دارای منع قانونی بوده و قابل گذشت نیست.

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانونی در مجلس نهم در ادامه این مطلب افزود: این هدایا به شخص احمدی نژاد تعلق نگرفته است و بدین شکل نیست که این هدایا متعلق به شخص او باشد که با خود از دفتری به دفتر دیگر جابه جا کنند.

زمانی تصریح کرد: این هدایا به رییس جمهور تعلق گرفته است و امروز دیگر احمدی نژاد رییس جمهور نیست و حقی برای دخل و تصرف در این کالاها ندارد و دخل و تصرف در آن ها خلاف محسوب می شود.

وی ادامه داد: جابه جایی هدایا از دفتر رییس جمهور به ساختمان لادن به طور قاطع و بارز خلاف قانون است.

زمانی تاکید کرد: گذشته از این اگر این جلسات و دور هم جمع شدن دولت سابق برای این باشد که به نوعی چوب لای چرخ دولت فعلی کنند، باز هم اقدامی خلاف قانون بوده و با توجه به روحیاتی که از تیم دولت سابق می شناسیم به هیچ وجه رخ دادن این مسائل بعید نیست اما باز تا اقدامی صورت نگرفته است نمی توان بر اساس آن حکم داد.

این نماینده مجلس هشتم با انتقاد از رفتارهای حاشیه ساز دولت دهم گفت: علاوه بر این باید در کشور ما فرهنگی را نهادینه کرد که فردی در هر جایگاه و پستی زمانی که دوره اش تمام شد مودبانه و بدون کارشکنی پست را واگذار کند.

وی تصریح کرد: این که اگر گروهی نبودند و دوره آن ها به سر آمده بود بخواهند با کارشکنی کار را برای گروه بعدی سخت کنند به نفع ملت نیست و مصالح کشور را به خطر می اندازد.

وی افزود: دولت هایی که دوره شان تمام می شود باید با دولت جدید همفکری کنند نه این که با اقدامات حاشیه ساز مرتب زمان و انرژی دولت را از بین ببرند.

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانونی تاکید کرد: احمدی نژاد به خاطر بیاورد که زمانی که بر سر کار آمد با روسای دولتهای گذشته چه نوع رفتاری داشت و به یاد بیاورد که با قبل خود چه کرد که امروز این رفتارها را از خود نشان می دهد.