به گزارش افکارنیوز، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان از حضور سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در ترکیب تیم جدید هسته‌ای کشورمان خبر داد.

بر این اساس علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با ۱ + ۵ را از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری عهده‌دار شده، ‌ عراقچی و تخت روانچی در ترکیب گروه مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به عراق و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره محول شدن مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای به وزارت امور خارجه و اینکه آیا تیم مزبور را مشخص کرده‌اید؟ گفت: تیم مذاکره کننده مجموعه‌ای از همکاران وزارت امور خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط است که بر اساس پایبندی به رویکرد دولت تدبیر و امید در روابط بین‌الملل و داشتن نگاه کارشناسی به موضوع هسته‌ای انتخاب می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: برای این کار ما از دوستانی که در دو تیم قبلی یعنی زمان روحانی و تیم دولت نهم و دهم مسئول مذاکره بودند استفاده خواهیم کرد و هم از افراد جدیدی که از دستگاه‌های مختلف و از وزارت خارجه توانمندی پیگیری مذاکره را داشته باشند و بتوانند نقش سازنده‌ای برای پیشبرد اهداف مذاکره که حراست از دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان ایران و حفظ حقوق مردم در حوزه هسته‌ای و رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل است ایفا کنند.

ظریف یادآور شد: ما رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل را برای امنیت ملی و ثبات کشور با حضور فعال و مؤثر در صحنه بین‌الملل ضروری می‌دانیم.

وی با بیان اینکه از کسانی که با این رویکرد آمادگی همکاری دارند، افرادی که تخصص کافی داشته باشند را انتخاب میکنیم، یادآور شد: برخی از این دوستان انتخاب شدهاند و برخی باید از سوی دستگاههای دیگر معرفی شوند و منتظریم تا با معرفی این افراد تیم منسجم را تشکیل داده و مذاکرات را شروع کنیم.