گمانه‌زنی المانیتور از احتمال دیدار اوباما و روحانی

به گزارش افکارنیوز، پایگاه خبری «المانیتور» به نقل از یک تحلیلگر بین‌المللی نوشته است احتمال آن دارد که «باراک اوباما» و «حسن روحانی» روسای‌جمهور آمریکا و ایران پیش از مراسم ضیافت ناهار «بان‌کی‌ مون» دبیر کل سازمان ملل با یکدیگر مواجه شوند.

این خبر در ادامه گمانه‌زنی‌هایی است که رسانه‌های غربی در مورد احتمال مواجهه غیررسمی دو رئیس‌جمهور و خوش و بش آن‌ها در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل منتشر کرده‌اند. پیشتر روزنامه «گاردین» هم نوشته بود که احتمال وقوع چنین رخدادی وجود دارد.

«سوزان دی‌ماگیو» معاون رئیس بخش مطالعات جهانی اندیشکده جامعه آسیا در این مورد به «المانیتور» گفته است: رابط‌های احتمالی زیادی وجود دارند که می‌‌توانند چنین مواجهه‌ای را ترتیب دهند. «بان‌کی‌مون» روز سه‌شنبه یک ضیافت ناهار خواهد داشت. با توجه به اینکه او(بان‌کی‌مون) یک فعال مدنی بین‌المللی است، آنجا می‌تواند محل[ایده‌عالی] برای این مواجهه باشد.

دی‌ماگیو همچنین می‌گوید اگر قرار باشد چنین مواجهه‌ای صورت پذیرد، به احتمال فراوان با وساطت «بان‌کی‌مون» خواهد بود.

به نوشته المانیتور، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بانکیمون قصد دارد جلسهای را با حضور وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا برگزار کند.