به گزارش افکارنیوز، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان، اظهار داشت: در این جلسه مسئولیت بررسی سوابق و صلاحیت داوطلبان تصدی دادستانی دیوان محاسبات کشور به کمیته امور عمومی و دفاعی کمیسیون محول شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه مهلت ثبت‌نام و ارسال مدارک و سوابق کاندیداهای تصدی پست دادستانی تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه دوم مهرماه تمدید شد.

عزیزی همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۴ نفر کاندیدای تصدی دادستانی دیوان محاسبات شدند و ثبت‌نام کردند، طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه، کمیته عمومی کمیسیون باید از بین ثبت‌نام‌کنندگان سه نفر را انتخاب و برای بررسی صلاحیت به کمیسیون معرفی خواهد کرد، کمیسیون برنامه و بودجه هم باید از بین این سه نفر یک نفر را برگزیند و برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی کند.

رئیس کمیته عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: تاکنون محمد نبوتی، فیاض شجاعی، صادق منتی‌نژاد، مقدمی‌زاد، فتح‌الله رحیمی، ابراهیم خانی، فرهاد تجری، مهدی امیری‌اصفهانی، اصغر عربیان، علی‌اصغر شفیعی‌خورشیدی از قضات دادگستری، علی آل‌بویه، محمدحسن پیرزاده، حسین آقایی‌جنت‌مکان و احمد اسدیان برای تصدی پست دادستانی دیوان محاسبات کشور مدارک خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کردند.

وی دارا بودن مدارک تحصیلی در گرایشهای مختلف رشته حقوق و همچنین رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین داشتن سوابق و تجربه در دیوان محاسبات، قضات قوه قضائیه و کادر قضایی سازمان بازرسی کل کشور را از جمله معیارهای لازم برای انتخاب دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد.