نیاز به دیپلماسی صبورانه داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فضای عمومی بین المللی و همچنین دیدار وزیر امورخارجه با کاترین اشتون در مذاکره هستهای گفت: در ابتدا روابط بر اساس گفتمان شکل میگیردپس از آن عملها صورت داده میشود.

به گزارش افکارنیوز؛ نوذر شفیعی در اینباره اظهارکرد: به نظر می‌رسد چشم انداز مثبت است، البته مسیر پیچ و خم‌هایی دارد و نیاز به دیپلماسی‌های صبورانه است، در هر صورت برای حل مساله هسته‌ای به اراده سیاسی داخلی و همچنین غرب به کار گرفته شود.

شفیعی تصریح کرد: سیاستهای سازگارانه‌ای که آقای روحانی اکنون نشان داده است راهبرد مطلوبی است که می‌توان برای کاهش تنش‌ها از آن بهره گرفت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در گام اول اجازه بازدید از پارچین را می‌توان داد، افزود: این موضوع دو حالت دارد اول اینکه می‌توان‌‌ همان مدالیته قبلی را در دستور کار قرار داد البته باید پایانی برای این کار در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره نگرانی‌های غرب گفت: اصل مساله هسته‌ای نگرانیهای غرب نیست بلکه موضوع اصلی پذیرفته شدن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است، در مذاکرات درباره نگرانی‌ها صحبت می‌شود ولی در اولین گام باید حقوق هسته‌ای ایران مورد پذیرش بین المللی قرار گیرد.

شفیعی خاطرنشان کرد: قبلا ارادهای برای پذیرفتن این حق وجود نداشت ولی اکنون به نظر میرسد که این اراده به وجود آمده و غرب تصمیم دارد که حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.