کوثری: هاشمی رفسنجانی خودش مهدی را به قوه قضائیه معرفی کند

به گزارشافکارنیوز،اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به کارکنان این نیرو گفت: از رئیس جمهور و تیم دیپلماسی کشورمان که در مجمع عمومی سازمان ملل و در بین کشورهای غیر متعهد سخنرانی کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: لازم است بیشتر در مورد مواضع و سخنرانی‌ها دقت شود تا استکبار جهانی خیال نکند که ما به آنها نیازمندیم. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند از پیش آمدن کارهایی که به جا نبود، جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: استکبار جهانی و به خصوص آمریکای جنایتکار در ۲۵ سال گذشته جنایت‌هایی را علیه ملت ایران از جمله در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و همین‌طور تاسیس ساواک و تعلیم شکنجه‌گران پیش از انقلاب دست داشته است. یکی دیگر از این جنایت‌های آنها تصویب قانون کاپیتولاسیون است. بنده از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که آنها اینچنین با ملت عزیز ایران رفتار کردند.

کوثری تاکید کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حمایت از منافقین و ضد انقلاب اقدام به ترور اشخاص و مردم بی‌دفاع می‌کرد. همچنین کودتای نوژه و حمله به طبس از دیگر جنایات آنها پس از انقلاب است که با هوشیاری امام خمینی(ره) و مردم عزیز ایران اسلامی همواره این توطئه‌ها خنثی شده است.

وی تصریح کرد: به دنبال خنثی شدن این توطئه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در اردیبهشت ۱۳۵۹ با ایران قطع رابطه کرد و کشور ما را در حالت محاصره اقتصادی قرار داد؛ آنها خیال می‌کردند که در کوتاه‌ترین زمان همه کارها روی زمین می‌ماند زیرا پیش از انقلاب حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران، شاه ملعون و دولتش را اداره می‌کردند اما حضرت امام(ره) این قطع رابطه را به فال نیک گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: آمریکا پس از قطع رابطه، صدام و رژیم بعثرا مورد حمایت قرار داد که مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی(ره) آنچنان مقاومت کردند که استکبار جهانی و به خصوص آمریکا که هدفشان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود، نرسند. مردم ایران نگذاشتند حتی یک وجب از خاک سرزمین عزیزمان به دست دشمن بیفتد و در اختیار آنها باقی بماند.

کوثری در ادامه افزود: استکبار جهانی پس از این جنایت‌ها به هدف‌های جنایتکارانه خودش همواره علیه ملت ایران ادامه داد. آنها پس از این شکست‌ها قصد داشتند مقابل پیشرفت ملت ایران ایستاده و جلوی دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بگیرند و بدون هیچ منطقی پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت فرستادند و در این مدت نیز ما را همواره تحت فشار و تحریم قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در آن زمان به این راضی نبودند که حتی ما ۱۰ دستگاه سانتریفیوژ داشته باشیم در صورتی که امروز و با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، ۱۸ هزار دستگاه سانتریفیوژ در نطنز و فوردو مشغول به کار هستند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: کشورهای مدعی قوانین بین‌المللی که برای تاسیس سایت‌های هسته‌ای با ایران قراردادهایی داشتند، یک طرفه آنها را رها کرده و رفتند در صورتی که دادگاه‌های بین‌المللی که باید به این مسائل رسیدگی کنند لذا تصمیم بر این شد که خودمان این تاسیسات را تکمیل کرده و به نتیجه برسانیم.

کوثری افزود: در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آمریکا چه تغییر رفتاری انجام داده که برخی‌ها ذوق‌زده شده‌اند در صورتی که آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی قرار دارد که نمونه‌ ناتوانی‌اش در عراق، افغانستان و تونس و مصر است.

وی در همین زمینه افزود: برخی می‌گویند که تماس تلفنی آقای اوباما با آقای روحانی و نیز دیدار آقای ظریف با جان‌کری عنایات خداوند به ملت ایران بوده است. همین آقا پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی اشتهایش تحریک شده و خود را پدرخوانده این دولت می‌داند و حرف‌های می‌زنند که نه با گذشته آنها تناسبی داشته و نه برای آنها آینده ایجاد می‌کند. بعضی از این حرف‌ها باعثمی‌شود که ملت تصمیم شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداها را تثبیت کنند که تصمیم بسیار درستی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بنده از ریاست محترم قوه قضائیه سوال می‌کنم که چرا اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی درباره مهدی هاشمی عملی نمی‌کنید و از آقای هاشمی رفسنجانی درخواست دارم که مانند سال ۶۸ که بنده را به خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود، به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرد در مورد مهدی هاشمی نیز اینگونه رفتار کند و خودتان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کنید.

وی تصریح کرد: برخی به دنبال نظرسنجی بر اساس انتقاد از عملکرد دیپلماسی هستند که حضور ۳۶ میلیون از مردم پای صندوق‌های رای نشاندهنده حمایت از عملکرد دیپلماسی است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام میداند، گفت که تاسی به رسول خد(ص) او متابعت از امر خداوند خلاف مناسک حج است آیا تو و امثال تو فعل رسولالله(ص) و امر خداوند را تخئطه میکنید؟