افتخاری: حقوق هسته‌ای قابل معامله نیست

به گزارشافکارنیوز،لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: پیشاپیش فرارسیدن ماه حج را تبریک می‌گویم و امیدوارم که مسلمانان جهان از همایش عظیم حج، برای شناخت دشمنان واقعی خود و برنامه‌ریزی علیه دشمنان در تشویق تکفیری‌ها و مداخله در امور داخلی کشورها به ویژه سوریه، میانمار، بحرین و دفاع از مظلومان جهان و تمرین برای تشکیل امت واحده بهره گیرند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: از بیانات و موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور در سازمان ملل که به حق مصداق نرمش قهرمانانه یعنی پایبندی به ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت بود و در عین حال با ادبیات دیپلماسی مطرح شد و نشانگر آن بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت بیش از ۳ دهه از عمر خود علی‌رغم همه دشمنی‌های استکبار جهانی با اقتدار و حسن نیت و برگ برنده در دست در راه اعتمادسازی گام می‌بردارد، تشکر می‌کنم. امید است که مسئولان محترم در آینده با دقت بیشتر در چارچوب مورد نظر مقام معظم رهبری گام بردارند. البته طرف مقابل هم با لحنی ملایم و نرمش و بدون پشتوانه وارد گفت‌وگو شد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پیام ما به آنها این است که اقامه تورات و انجیل، استیفای حقوق مظلومان و اعمال نگاه رفتار دوستانه و عادلانه(لغو تحریم‌ها علیه کشورمان)، بازگرداندن دارایی‌های بلوکه شده ملت‌مان، عدم حمایت منافقان کوردل و تروریست‌ها و به رسمیت شناختن حقوق صلح‌آمیزهسته‌ای ما است؛ همان که سال‌ها دسترنج کشورمان است و با خون شهدا بویژه شهدای هسته‌ای امضاء شده است.

افتخاری با تاکید بر اینکه حقوق هسته‌ای ما با هیچ گفتاری قابل معامله نیست، اظهار داشت: در غیر این صورت باید دانست که لحن نرم آمریکایی‌ها همان پنجه چدنی است که به فرمایش مقام معظم رهبری در دستکش مخملی قرار گرفته است که دگربار گوشه حقیقت خود را پس از سفر رژیم غاصب صهیونیستی به آمریکا چه زود آشکار ساخت.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در ادامه به قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که آقای روحانی که فرد باتجربه‌ای است، به این مهم توجه کرده و با تاسیس معاونت قرآن، عترت و نماز در دستگاه‌ ریاست جمهوری به آیه قرآن عمل کند و برگ درخشانی برای نخستین بار در پرونده دولت به جای بگذارد. با عنایت به اینکه وی رئیس شورای انقلاب فرهنگی است، امید است که دستور ویژه‌ای جهت تشکیل منظم جلسات شورای توسعه، تامین بودجه‌های مربوطه و ایجاد ساختار مناسب مطابق مصوبه شورا یعنی دو معاونت در وزارتخانه‌های ارشاد و آموزش و پرورش و دو اداره کل آموزش و پژوهش در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و تصویب راهبردهای توسعه‌ای فرهنگ قرآنی در برنامه پنجم را ابلاغ کند و از این طریق در جهت زمینه‌سازی دولت جهانی قرآن نقش بسزایی ایفا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: مسئله بعدی در مورد امر به معروف و نهی از منکر به ویژه حجاب است. همانطور که انتظار می‌رفت ریاست جمهوری در این مورد دستور ویژه داد. ضمن تشکر، امید است که تمامی دستگاه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید نسبت به این مصوبه شورا، پیشقدم باشد و سزاوار است که آن را از دستگاه‌های دولتی و جامعه هدف، یعنی کارکنان، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان آغاز کند تا در کنار گنجینه افتخارآفرین پیروزی‌های ۸ سال دفاع مقدس، شاهد پیروزی افسران جنگ نرم باشیم.

افتخاری با اشاره به حماسه اقتصادی گفت: با حمایت از تولید ملی و اجرای دقیق قوانین موجود به ویژه قانون حمایت از تاسیس شرکتهای دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علم و بهبود فضای کسب و کار، حمایت عملی و ویژه‌ای از نخبگان جهت فعال‌سازی و به کارگیری تمامی ظرفیت کارخانجات و بهبود روابط دانشگاه و صنعت و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین کاهش نقدینگی برای جلوگیری از فرار سرمایه‌ها و ایجاد ثبات اقتصادی و استفاده از تجربیات، میسر می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات خانم سلطانخواه معاون سابق علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: برای فرزند شهید ستاری آرزوی توفیقات جهت تداوم اقدامات موفقت‌آمیز گذشتگان را دارم و از رئیس مجلس درخواست دارم تا دستور ویژه‌ای جهت تسریع در بررسی و تصویب قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری و قانون تقویت و توسعه استاندارد را صادر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس به مسائل زنان و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: از ریاست جمهوری تقاضا دارم که به ابقای مسئول فعلی معاونت ریاست‌جمهوری و یا انتصاب فردی آگاه و فعال در سمت ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اقدام کنند تا این مرکز از بلاتکلیفی بیرون بیاید و به فرمایشات رهبری در حوزه زنان و خانواده جامع عمل بپوشاند و با نرمش قهرمانانه و دستی پر از برنامه‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و با بهره‌گیری از دیپلماسی زنان پیروزمندانه شرکت کند و با دیگران به گفت‌وگو بنشیند و علاوه بر الگوی مناسب به جهان در جهت کاهش بحران زن و خانواده قدم بردارد.

افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: از قهرمانان ورزشی که پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآوردند و بویژه از خانم سمیه حیدری کمال تشکر را دارم.